Συμπερίληψη της «ετερότητας» στην τάξη – Παραδοσιακοί Χοροί και Παιχνίδια

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

 Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Το σενάριο βασίζεται στον Οδηγό για τον Ε.Φ.Α. στο Γυμνάσιο και ειδικότερα στον Σκοπό 5: Κατανόηση και σεβασμός της διαφορετικότητας των ατόμων  και συνεργασία με όλους. (ΙΕΠ, 2014) Ο μαθητής θα μάθει να κατανοεί και να είναι σε θέση να εφαρμόσει γνώσεις για θέματα κοινωνικής φύσης και για θέματα παράδοσης και ιστορίας.

Τύπος Δραστηριότητας: Είναι ένα διερευνητικό, ομαδοσυνεργατικό σενάριο που εμπλέκει και αξιολογεί το μαθητή μέσω συζήτησης, ανάθεσης εργασίας, ερωτηματολογίου και φυσικής άσκησης. Χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός δια ζώσης και ασύγχρονης διδασκαλίας, μέσω της φυσικής παρουσίας στην αυλή του σχολείου και τη χρήση της πλατφόρμας του e-class.sch.gr, αντίστοιχα.

Εκτιμώμενη Διάρκεια: 2 μαθήματα των 45 λεπτών, ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό. Μετά το πέρας των μαθημάτων, για την ολοκλήρωση των εργασιών, χρησιμοποιήθηκε επικουρικά το εργαλείο wiki της πλατφόρμας του e-class.sch.gr.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Ο μαθητής θα μάθει να συνεργάζεται και να ανταλλάσσει ιδέες σεβόμενος τους συμμαθητές του, ανεξαρτήτως καταγωγής.

Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση: 

Αξιολόγηση: Η συμμετοχή και η συμπεριφορά των μαθητών αξιολογείτε από τις αναφορές στα φύλλα εργασίας, όπου αποτυπώνεται το αποτέλεσμα και η ποιότητα της συνεργασίας καθώς και από το ύφος και το ήθος στις δημοσιεύσεις στο wiki. Γίνεται αξιολόγηση των εργασιών και τονίζεται το όφελος της ομάδας από την ανταλλαγή ιδεών και αποδοχή όλων ως ισότιμα μέλη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αγγελίδης, Π. (2011). Παιδαγωγικές της συμπερίληψης. Αθήνα: Διάδραση.

Αποστόλου, Μ., Αντωνίου, Π., & Παπαστεργίου, Μ. (2014). Η εξ αποστάσεως ομαδοσυνεργατική εκπαίδευση στο πλαίσιο ψηφιακών κοινοτήτων μάθησης ως μέσο ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Ανοικτή Εκπαίδευση, 10(1), 33-48

Λουκαΐδου, Β., Καζέλα, Α., Λοΐζου, Δ., Λαμπή, Κ., (2017). Οικιακή Οικονομία Τετράδιο Εργασιών, Α΄ Γυμνασίου, 8. Κύπρος: Cassoulides Masterprinters. Ανακτήθηκε 02/03/2022 από http://gym-ag-vasileios-lef.schools.ac.cy/data/uploads/SEA/OikiakiOikonomia.pdf

Ματσαγγούρας, Η. (2000). Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία: «Γιατί», «Πώς», «Πότε» και «για Ποιους». Εισήγηση στο Διήμερο Επιστημονικό Συμπόσιο: Η εφαρμογή της ομαδοκεντρικής διδασκαλίας-Τάσεις και εφαρμογές, 8-9.

 

ΙΕΠ, (2014). «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, Οριζόντια Πράξη» με κωδικό ΟΠΣ: 295450. Ανακτήθηκε 02/03/2022 από http://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1890/2/1890_%ce%9f%ce%94%ce%97%ce%93%ce%9f%ce%a3_%ce%a6%ce%a5%ce%a3%ce%99%ce%9a%ce%97_%ce%91%ce%93%ce%a9%ce%93%ce%97_%ce%93%ce%a5%ce%9c%ce%9d%ce%91%ce%a3%ce%99%ce%9f%ce%a5.pdf

Παναγιώτου, Θ. (2021). Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο του σήμερα - Προγράμματα Ψυχικής Υγείας Πανεπιστημίου Αιγαίου. Psichologia.gr. Ανακτήθηκε 12 March 2022, από https://psichologia.gr/component/k2/item/863-i-diapolitismiki-ekpaidefsi-mesa-apo-to-mathima-tis-fysikis-agogis-sto-sxoleio-tou-simera.

Χατζησωτηρίου & Ξενοφώντος (2014). Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Προκλήσεις, παιδαγωγικές θεωρήσεις και εισηγήσεις. Publisher: Saita Publications.

Ameny-Dixon, G. M. (2004). Why Multicultural Education Is More Important in Higher Education Now than Ever: A Global Perspective. International Journal of Scholarly Academic Intellectual Diversity, 6, 1-12.

Booth, T. & Ainscow, M. (2011). The index for inclusion: Developing learning and participation in schools. Third edition. Bristol: CSIE.

Cummins, J. (2002). Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση. Εκπαίδευση με σκοπό την ενδυνάμωση σε μια κοινωνία της ετερότητας. Αθήνα: Gutenberg.

Kellis, I., Vernadakis, N., Albanidis, E., Derri, V., & Kourtesses, T. (2010). The development of a student’s behaviors’ self-evaluation scale (SBSS) in multicultural physical education class settings. Educational Research and Review, 5 (11), 637-645. Retrieved 26 Mars 2022, from http://www.academicjournals.org/journal/ERR/article-full-text-pdf/F76A2F04199.

Lleixà, T. & Nieva, C. (2018). The social inclusion of immigrant girls in and through physical education. Perceptions and decisions of physical education teachers. Sport, Education and Society.

Patrick, H.A. & Kumar, V.R (2012). Managing Workplace Diversity: Issues and Challenest. Research Article.

Schachner, M. K. (2017). From equality and inclusion to cultural pluralism–Evolution and effects of cultural diversity perspectives in schools. European Journal of Developmental Psychology, 16(1)    1-17.

UNESCO (2009). Policy Guidelines on Inclusion in Education. Paris: UNESCO. Ανακτήθηκε 03 03, 2022 από https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000177849

 

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.