Εισαγωγή
Γνωρίζοντας ότι η άγνοια των μαθητών για τα κοινά στοιχεία και χαρακτηριστικά που υπάρχουν στον πολιτισμό των λαών τους αλλά και η έλλειψη της ισότιμης συμπεριφοράς και σεβασμού στην γνώμη των συμμαθητών τους, είναι συνήθως οι βασικοί λόγοι διαπληκτισμού, οι μαθητές οργανώθηκαν σε ομάδες με στόχο την εντατική συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών. (Schachner, 2017 & Cummins, 2002)
Η συμμετοχή των αλλοδαπών μαθητών δια της συμπερίληψης σε μικρές ομάδες, βελτιώνει την καλλιέργεια της μάθησης και βοηθά στην εξάλειψη του αποκλεισμού, ενώ η αξιοποίηση των ΤΠΕ στις ομαδοσυνεργατικές ψηφιακές κοινότητες μάθησης, συνδέεται με την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και την καλλιέργεια αποδοχής της διαφορετικότητας. (Αποστόλου κ.α., 2014)
Θα ασχοληθούμε με χορούς και παιχνίδια, λαμβάνοντας υπόψη την έρευνα στα Δημοτικά σχολεία της Ελλάδας, όπου παρατηρήθηκε ότι οι δραστηριότητες που συνδέονται με την κουλτούρα των παιδιών με διαφορετική πολιτισμική προέλευση, συμβάλλουν στη συμμετοχή τους στο μάθημα με ενθουσιασμό και στην διασκέδασή τους, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την αυτοπεποίθηση και τις συνεργατικές τους δεξιότητες. (Kellis et al., 2010)
Το σενάριο βασίζεται στον Οδηγό για τον Ε.Φ.Α. στο Γυμνάσιο και ειδικότερα στον Σκοπό 5: Κατανόηση και σεβασμός της διαφορετικότητας των ατόμων και συνεργασία με όλους. (ΙΕΠ, 2014) Ο μαθητής θα μάθει να κατανοεί και να είναι σε θέση να εφαρμόσει γνώσεις για θέματα κοινωνικής φύσης και για θέματα παράδοσης και ιστορίας.