Δραστηριότητα
Η πολυπολιτισμικότητα του Ελληνικού σχολείου μπορεί να αποτυπωθεί ως μια πολύχρωμη ζωγραφιά, όπου τα διάφορα χρώματα αντιπροσωπεύουν τα ήθη και τα έθιμα του κάθε μαθητή, αλλά και τους τόπους καταγωγής τους. Στο δικό μας σχολείο, η πλειονότητα των αλλοδαπών μαθητών κατάγονται από την Αλβανία, αλλά είναι γεννημένοι στην Ελλάδα. Στα δύο μαθήματα που ακολουθούν, συνδυάστηκε η χρήση των ΤΠΕ με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας.
Ασύγχρονη διδασκαλία με τη χρήση των ΤΠΕ: Χρησιμοποιούμε την αίθουσα πληροφορικής με τους μισούς μαθητές της τάξης, δύο ομάδες των 6 ατόμων της Γ΄ γυμνασίου. Σε κάθε ομάδα υπάρχει τουλάχιστον ένα παιδί με καταγωγή από Αλβανία. Οι ομάδες έχουν ως εργασία:
- 1) Να παρουσιάσουν δύο δημοφιλή παιχνίδια, ένα από την Ελλάδα και ένα από την Αλβανία.
- 2) Να βρουν ομοιότητες μεταξύ δύο παραδοσιακών χορών, έναν από την Αλβανία και έναν από την Ελλάδα, ως προς το ρυθμό – μέτρο, τα βήματα και την ενδυμασία.
Παρουσιάζονται στους μαθητές τα εργαλεία και οι πηγές γνώσεων στο e-class, όπως Σύνδεσμοι, Ερωτηματολόγια, Εργασίες και Wiki.
Δια ζώσης διδασκαλία στην αυλή του σχολείου: Στο πρώτο φύλλο εργασίας, επιλέγονται οι χοροί που θα χορέψουμε. Στο δεύτερο φύλλο εργασίας, επιλέγονται τα παιχνίδια που θα παίξουμε. Χρησιμοποιείται το γήπεδο της Καλαθοσφαίρισης για το ζέσταμα, τους χορούς και το παιχνίδι.
Είναι ένα διερευνητικό, ομαδοσυνεργατικό σενάριο που εμπλέκει και αξιολογεί το μαθητή μέσω συζήτησης, ανάθεσης εργασίας, ερωτηματολογίου και φυσικής άσκησης. Χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός δια ζώσης και ασύγχρονης διδασκαλίας, μέσω της φυσικής παρουσίας στην αυλή του σχολείου και τη χρήση της πλατφόρμας του e-class.sch.gr, αντίστοιχα.
Χρονική Διάρκεια: 2 μαθήματα των 45 λεπτών, ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό. Μετά το πέρας των μαθημάτων, για την ολοκλήρωση των εργασιών, θα χρησιμοποιηθεί επικουρικά το εργαλείο wiki της πλατφόρμας του e-class.sch.gr.
Στόχοι:
- Η αποδοχή ενός άλλου ανθρώπου με διαφορετικά φυλετικά ή κοινωνικά χαρακτηριστικά.
- Βελτίωση της συμπεριφορά των μαθητών μέσα στην τάξη, επιτυγχάνοντας καλή συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών, σεβόμενοι τους συμμαθητές τους, ανεξαρτήτως καταγωγής και φύλου.
- Οι μαθητές θα μάθουν να σέβονται τη διαφορετική γνώμη και να έχουν το θάρρος της γνώμης τους, αυξάνοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους, με στόχο την μη απομόνωσή τους από την υπόλοιπη τάξη και μικροκοινωνία του σχολείου.
- Τέλος, να κατανοήσουν όλοι το κοινό όφελος από την διαφορετικότητα, όταν συνεργάζονται ισότιμα με κοινούς στόχους.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Ο μαθητής θα μάθει να συνεργάζεται και να ανταλλάσσει ιδέες σεβόμενος τους συμμαθητές του, ανεξαρτήτως καταγωγής.
Κανόνες διεξαγωγής των συζητήσεων
⮚ Τηρούμε εχεμύθεια.
⮚ Αναλαμβάνουμε την ευθύνη για τη δική μας μάθηση.
⮚ Σεβόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους.
⮚ Ακούμε με προσοχή όταν κάποιος/α μιλάει (δε διακόπτουμε).
⮚ Σεβόμαστε και εκτιμούμε τη διαφορετικότητα.
⮚ Δεν κάνουμε προσωπικές επιθέσεις, ούτε γελάμε με αυτά που λένε άλλοι, αλλά συζητάμε όλες τις ιδέες και απόψεις που εκφράζονται με ευγένεια.
⮚ Έχουμε το δικαίωμα να μην μιλήσουμε.
Αρχίζουμε και τελειώνουμε στην ώρα μας.