Διαδικασία
Γενικό φύλλο εργασίας
Αρχικά γίνεται αναφορά στο ήθος και το πνεύμα καθώς και στους κανόνες ασφάλειας και ευγένειας που πρέπει να διέπουν την συνεργασία μας μέσω της πλατφόρμας επικοινωνίας e-class.sch.gr. Χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες εφαρμογές του e-class μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας, ώστε να ανταλλάξουμε ελεύθερα και χωρίς άγχος, απόψεις και εμπειρίες. Γίνεται διαμοιρασμός των μαθητών σε 4 ομάδες των 6 ατόμων και επιλέγεται ένα παιδί ως αρχηγός. Σε κάθε ομάδα υπάρχει τουλάχιστον ένα παιδί με καταγωγή από Αλβανία. Οι ομάδες έχουν ως εργασία:
Ομάδα 1 & 2: Να βρουν ομοιότητες μεταξύ δύο παραδοσιακών χορών, έναν από την Αλβανία και έναν από την Ελλάδα, ως προς το ρυθμό – μέτρο, τα βήματα και την ενδυμασία. Παρουσιάζονται στους μαθητές τα εργαλεία και οι πηγές γνώσεων στο e-class, όπως Σύνδεσμοι, Ερωτηματολόγια, Εργασίες και Wiki.
Ομάδα 3 & 4: Να παρουσιάσουν δημοφιλή παιχνίδια από την Ελλάδα και Αλβανία και να βρουν κάποιο ή κάποια κοινά.
Ομάδα 1 & 2: Βλέπουμε ένα βίντεο εκμάθησης του Ελληνικού χορού Καλαματιανό, όπου γίνεται αναφορά στο ρυθμό και τα βήματα και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας 1, που βρίσκεται στο εργαλείο Εργασίες του e-class: Πχ https://www.youtube.com/watch?v=Sabn5YnWjlE
Ομάδα 3 & 4: Βρίσκουμε στο Ιντερνέτ άρθρα με πληροφορίες για την ενδυμασία και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας 2, που βρίσκεται στο εργαλείο Εργασίες του e-class: Πχ https://www.youtube.com/watch?v=a0Z8pO7PFAI
Ομάδα 1 & 2: Βλέπουμε ένα βίντεο εκμάθησης του Αλβανικού χορού Valle Kosovare με παρόμοιες πληροφορίες, όπως στον Καλαματιανό και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας 1: Πχ https://www.youtube.com/watch?v=BbkmKv6f-qY
Ομάδα 3 & 4: Βρίσκουμε στο Ιντερνέτ άρθρα με πληροφορίες για την ενδυμασία και συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας 2: Πχ https://www.tsg-lennestadt.de/component/tags/tag/valle-kosovare
Όλες οι ομάδες: Συζητάμε, μέσω του Wiki στο e-class, για πιθανές ομοιότητες στους χορούς και τις ενδυμασίες.
Ομάδα 3 &4: Περιγράφουμε στο φύλλο εργασίας 3, που βρίσκεται στο εργαλείο Εργασίες του e-class, ένα Ελληνικό και ένα Αλβανικό παιχνίδι, που μπορούν να παιχτούν στην αυλή του σχολείου.
Ο Ε.Φ.Α. υποστηρίζει τις συζητήσεις, συμμετέχοντας όπου απαιτείται.
Στην πλατφόρμα της ασύγχρονης διδασκαλίας, οι μαθητές μπορούν να συνεχίσουν να συζητούν και μετά το πέρας της διδακτικής ώρας στην αίθουσα της Πληροφορικής, για την ολοκλήρωση και τελειοποίηση των φύλλων εργασίας. Δίνεται επίσης η δυνατότητα, σε όσες ομάδες το επιθυμούν, να δημιουργήσουν και να αναρτήσουν στην τάξη μια αφίσα με τις ονομασίες του κάθε μέρους των φορεσιών.