Αξιολόγηση
ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Θεωρητικό μάθημα: Η συζήτηση στο εργαλείο του Wiki, προωθεί μια ευρύτερη συνεργασία, με στόχο να εκμαιεύσει και να παράξει γνώση, μέσω της ανταλλαγής ιδεών και παρατηρήσεων σχετικά με τα κοινά στοιχεία και χαρακτηριστικά στην κουλτούρα των δύο λαών.
Στο εργαλείο Εργασίες, υπάρχουν τα φύλλα εργασίας όπου καταγράφονται τα κοινά στοιχεία και χαρακτηριστικά στους παραδοσιακούς χορούς, τις ενδυμασίες και τα παιχνίδια των δύο λαών. Τα φύλλα εργασίας είναι η βάση για την συζήτηση στο Wiki. Στο φύλλο εργασίας για τα παιχνίδια, δίνονται οδηγίες παρουσίασης του παιχνιδιού και γνωστοποιούνται οι περιορισμοί όσον αναφορά το χώρο και το αθλητικό υλικό που υπάρχει στο σχολείο. Δίνεται άμεση ανατροφοδότηση στην περίπτωση μη κατανοητής περιγραφής και δυσκολίας εφαρμογής του παιχνιδιού στην αυλή του σχολείου.
Η συνεργασία επιβλέπεται και δίνεται βοήθεια μέσω ανατροφοδότησης, όπου προτείνονται λύσεις και δίνονται πληροφορίες που μπορούν να την ενδυναμώσουν, όπως αυτές που υπάρχουν στους Συνδέσμους και περιέχουν άρθρα και βίντεο με παραδοσιακούς χορούς και ενδυμασίες.
Με τη βοήθεια του εργαλείου Ερωτηματολόγια, ελέγχεται η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας. Οι απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο επιβεβαιώνουν τα οφέλη που έχουν αποκομίσει οι μαθητές από την συνεργασία και αξιολογούν την απόδοσή τους στα μαθήματα.
Πρακτικό μάθημα: Οι μαθητές φέρουν την ευθύνη οργάνωσης και παρουσίασης του παιχνιδιού, με τον εκπαιδευτικό να έχει απλά έναν υποστηρικτικό και βοηθητικό ρόλο, σημειώνοντας παράλληλα στο φύλλο παρατήρησης του Ε.Φ.Α. την αξιολόγησή του για τα τεκτενόμενα. Το κλίμα συνεργασίας, ο ενθουσιασμός των παιδιών, η τήρηση των κανόνων και η ομαλή ροή των παιχνιδιών, χωρίς διαπληκτισμούς και δυσαρέσκεια, αποτελούν κριτήρια απολογισμού της επιτυχίας των στόχων.
Η συμμετοχή και η συμπεριφορά των μαθητών αξιολογείτε από τις αναφορές στα φύλλα εργασίας, όπου αποτυπώνεται το αποτέλεσμα και η ποιότητα της συνεργασίας καθώς και από το ύφος και το ήθος στις δημοσιεύσεις στο wiki. Γίνεται αξιολόγηση των εργασιών και τονίζεται το όφελος της ομάδας από την ανταλλαγή ιδεών και αποδοχή όλων ως ισότιμα μέλη.
Αυτοαξιολόγηση - Ερωτηματολόγιο
- Πόσο ενεργά συμμετείχες στις εργασίες της ομάδας;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Υπήρξαν προβλήματα με το χρόνο για την ολοκλήρωση των εργασιών;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Τολμούσες να εκφράσεις την γνώμη σου στην ομάδα;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Μετρούσε η γνώμη σου το ίδιο με τη γνώμη των άλλων ατόμων στην ομάδα;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Δυσκολεύτηκες να προσαρμοστείς στις απαιτήσεις της ομάδας;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Δυσκολεύτηκες να συγχρονιστείς στους παραδοσιακούς χορούς με την υπόλοιπη ομάδα;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Δυσκολεύτηκες να καταλάβεις τα παιχνίδια;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Είχες αψιμαχίες με άλλα άτομα στην ομάδα, κατά τη διάρκεια των παραδοσιακών χορών ή των παιχνιδιών;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Σεβάστηκες τους αντιπάλους, ανεξάρτητα της νίκης ή της ήττας, σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Υπήρξε ανταλλαγή απόψεων και σωστή οργάνωση στην ομάδα σου, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και ειδικότερα στους παραδοσιακούς χορούς και τα παιχνίδια;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
- Πόσο πιστεύεις ότι μπορεί να καλυτερεύσει το κλίμα συνεργασίας μεταξύ σας, αν χρησιμοποιηθεί η ίδια μέθοδος διδασκαλίας και στα άλλα μαθήματα;
Καθόλου Λίγο Αρκετά Πολύ
Η αξιολόγηση της συμμετοχής των μαθητών στη δια ζώσης διδασκαλία, γίνεται αρχικά κατά την πρακτική εφαρμογή των παραδοσιακών χορών και παιχνιδιών, με τη βοήθεια του φύλλου παρατήρησης του Ε.Φ.Α. και κατόπιν αυτής, με τη βοήθεια του Ερωτηματολογίου. Από τις απαντήσεις των μαθητών στο ερωτηματολόγιο και από τις παρατηρήσεις του Ε.Φ.Α. γίνεται μια αξιολόγηση της επίτευξης των στόχων.
Φύλλο Παρατήρησης Ε.Φ.Α.
Ημερομηνία: …../……/……
Χορός:………………………
Η τήρηση της κυκλικής κίνησης κακή μέτρια καλή
Η θέση και το ¨πλέξιμο¨ των χεριών κακή μέτρια καλή
Η συνεργασία και ο συγχρονισμός των μαθητών κακή μέτρια καλή
Η εντύπωση που δίνει η ¨γλώσσα¨ του σώματος κακή μέτρια καλή
Παιχνίδι:…………………….
Η συμπεριφορά των παικτών εντός της ομάδας κακή μέτρια καλή
Η συμπεριφορά των παικτών προς την άλλη ομάδα κακή μέτρια καλή
Η τήρηση των κανόνων κακή μέτρια καλή
Η συνεργασία μεταξύ των παικτών κακή μέτρια καλή