Δραστηριότητα
Μαθησιακοί στόχοι
Με το τέλος αυτού του project οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- αναφέρουν τα βασικά συμπτώματα του άγχους των εξετάσεων
- αναπτύσσουν τις τεχνικές της προοδευτικής μυϊκής χαλάρωσης και της διαφραγματικής αναπνοής για την αντιμετώπισης του σχολικού άγχους.
Δραστηριότητα
Η άσκηση θα πραγματοποιηθεί σε ομάδες. Αρχικά θα μοιραστεί το παρακάτω ερωτηματολόγιο που θα συμπληρώσουν ατομικά οι μαθητές σε σχέση με το άγχος των εξετάσεων και έπειτα στην ομάδα τους θα συζητήσουν τα συμπτώματα που έχουν παρατηρήσει σύμφωνα με την εμπειρία τους στις εξετάσεις, αλλά και μέσω των βοηθητικών πηγών που τους διαθέτουμε.
Έπειτα πάλι σε ομάδες θα συνεργαστούν για να βρει η κάθε μία ομάδα, στις πηγές που παρέχονται, τα βασικότερα χαρακτηριστικά από μία στρατηγική αντιμετώπισης του άγχους. Η ομάδα 1 θα αναλάβει την προοδευτική μυϊκή χαλάρωση και η ομάδα 2 την διαφραγματική αναπνοή.
Ερωτηματολόγιο Άγχους Εξετάσεων
Αξιολογήστε το επίπεδο άγχους σας σχετικά με τις εξετάσεις, χρησιμοποιώντας την κλίμακα από 1 έως 5, όπου 1 είναι "Καθόλου Άγχος" και 5 είναι "Πολύ Άγχος".
1. Πώς θα χαρακτηρίζατε το συνολικό επίπεδο άγχους σας όσον αφορά τις εξετάσεις;
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
2. Πόσο συχνά σκέφτεστε την προετοιμασία σας για τις επερχόμενες εξετάσεις;
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
3. Πόσο προβληματίζεστε σχετικά με την επικείμενη επίδοσή σας στις εξετάσεις;
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
4. Πόσο έντονα αντιδρά το σώμα σας στο άγχος (π.χ. πονοκέφαλοι, στομάχι, καρδιά);
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
5. Πόσο σας επηρεάζουν τυχόν αρνητικές σκέψεις αναφορικά με την πιθανότητα αποτυχίας σε μια εξέταση;
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5