Διαδικασία
Τα βήματα που ακολουθήθηκαν
- Αρχικά αναφέρουμε σύντομα στους μαθητές το βασικό αντικείμενο που θα ασχοληθούμε, δηλαδή το σχολικό άγχος για τις εξετάσεις και θέτουμε τους μαθησιακούς μας στόχους.
- Έπειτα χωρίζουμε τους μαθητές σε 2 ομάδες, με τυχαία κλήρωση, για να συμμετέχουν όλοι. Αναθέτουμε τους ρόλους στους μαθητές της κάθε ομάδας. Τον πρόεδρο που θα συντονίζει, τον δημοσιογράφο που θα ακούει και θα ψάχνει για πληροφορίες, τον γραμματέα που θα καταγράφει και τον εκπρόσωπο που θα παρουσιάσει έπειτα τα συμπεράσματα της ομάδας.
- Καθορίζουμε τις υποεργασίες του project της κάθε ομάδας. Αρχικά θα μοιραστούν ερωτηματολόγια σχετικά με το άγχος των εξετάσεων που θα συμπληρωθούν ατομικά από τους μαθητές. Έπειτα θα υπάρξει η συνεργασία ξεχωριστά της κάθε ομάδας, για να αναφέρουν μέσα από τα προσωπικά του βιώματα, καθώς και από την βοηθητική βιβλιογραφία που τους παραθέτουμε, κάποια συμπτώματα που τους προκαλεί το άγχος στις εξετάσεις. Επίσης, στις ομάδες θα δώσουμε ονομαστικά δυο τεχνικές αντιμετώπισης άγχους( ομάδα 1- Προοδευτική μυϊκή χαλάρωση και ομάδα 2- Διαφραγματική αναπνοή), έτσι ώστε να ψάξουν βασικές πληροφορίες για αυτές, εξερευνώντας τις ιστοσελίδες της βιβλιογραφίας.
- Θα παρουσιαστούν οι απόψεις των μαθητών και των δύο ομάδων μέσω των εκπροσώπων τους στην τάξη, βγάζοντας κάποια αρχικά συμπεράσματα.
- Στην συνέχεια θα γίνει αξιολόγηση μέσω ρουμπρίκας που θα δώσω στην κάθε ομάδα. Έτσι με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης θα ελέγχουμε κατά πόσο επιτεύχθηκαν οι στόχοι και κατά πόσο υπήρξε αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
- Έπειτα από συζήτηση και μεταξύ των δύο ομάδων και με τον εκπαιδευτικό, θα εξάγουμε μαζί τα συνολικά συμπεράσματα που θα αφορούν τα συμπτώματα και τις δύο τεχνικές αντιμετώπισης του άγχους εξετάσεων.