Διδακτικό Σενάριο: Είμαστε Όλοι Ίδιοι, Είμαστε Όλοι Διαφορετικοί (Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου)

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες θα πρέπει να προβούν σε 4 μικροδραστηριότητες.

1η μικροδραστηριότητα:

Αφού όλοι οι μαθητές παρακολουθήσουν ένα βίντεο ως αφόρμηση καλούνται να επεξεργαστούν ανά ομάδες τα Φύλλα Εργασίας που τους έχουν διανεμηθεί (βλ. Πηγές-Μέσα). Μέσα από την δραστηριότητα αυτή κατανοούν τη έννοια του ρατσισμού, αναφέρονται σε τρόπους εκδήλωσης του φαινομένου αλλά και αποκτούν αποκτήσουν ενσυναίσθηση.

2η μικροδραστηριότητα:

Όλες οι ομάδες βάσει κοινού Φύλλου Εργασίας καλούνται να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό κόμικ. Επισημαίνεται ότι οι μαθητές είναι ήδη εξοικειωμένοί τόσο με το συγκεκριμένο ψηφιακό πρόγραμμα όσο και με τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους που τους ζητείται να παράξουν (χαρακτήρες, πλαίσια,  φούσκες, είδος γραμμάτων).

3η μικροδραστηριότητα:

Παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης των απαντήσεων των Φύλλων Εγρασίας. Πρόκληση διαλόγου μεταξύ των μαθητών τόσο για τον τρόπο που εργάστηκαν οι μαθητές (τεχνικά θέματα) όσο και επί της ουσίας (περιγραφή του φαινομένου, τρόποι αντιμετώπισης κλπ).

4η μικροδραστηριότητα:

Παρουσίαση στην Ολομέλεια της Τάξης των ψηφιακών κόμικ που δημιούργησαν οι ομάδες και αξιολόγησή τους με τη χρήση ρουμπρίκας Αξιιολόγσης.