Συμπέρασμα
Το συγκεκριμένο σενάριο καθιστά τον μαθητή ενεργό μέλος της μαθησιακής διαδικασίας, τον εκπαιδευτικό αρωγό και καθοδηγητή και αναδεικνύει τη χρήση των ΤΠΕ ως εργαλείου αποτελεσματικού ως προς την κινητοποίηση των μαθητών αλλά και ως προς την εμπέδωση της διδακτέας ύλης.
Πιο συγκεκριμένα παρατηρούμε τα εξής:
- Ρόλος μαθητών: Σε όλες τις μικροδραστηριότητες οι μαθητές πρέπει να συνεργαστούν και μέσα από συζήτηση να καταλήξουν σε σχετικά συμπεράσματα αναφορικά με το τελικό προϊόν που δημιούργησαν. Αναλόγως τον ρόλο που έχει ανατεθεί σε κάθε μαθητή, άλλο θα επεμβαίνει για να δίνει το λόγο στα υπόλοιπα μέλη και να φροντίζει να προάγεται η συζήτηση, άλλο θα έχει την ευθύνη της καταγραφής των πορισμάτων της συζήτησης, η οποία μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά (αρχείο επεξεργαστή κειμένου) είτε χειρόγραφα. Ο εκπρόσωπος της ομάδας ο οποίος θα κληθεί να παρουσιάσει στην ολομέλεια το κόμικ, να εξηγήσει τους λόγους επιλογής του συγκεκριμένου θέματος και κυρίως να προκαλέσει συζήτηση με τα μέλη των άλλων ομάδων, ζητώντας τους να τοποθετηθούν σχετικά με άλλες πτυχές του θέματος (π.χ. να τους ζητήσει να αναφέρουν και άλλες αιτίες του φαινομένου εκτός από αυτή που βλέπουν, άλλες δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας έφηβος “διαφορετικός” από τους συμμαθητές τους, εκτός από αυτή που ανέφεραν κ.ά). Τέλος, σημαντικός είναι ο ρόλος των μαθητών στην τελική αξιολόγηση της κάθε ομάδας. Το γεγονός ότι η συμπλήρωση των Φ.Ε. είναι ανώνυμη δίνει ιδιαίτερη ελευθερία στους μαθητές να κρίνουν αντικειμενικά τόσο το τελικό προϊόν (ψηφιακό κόμικ) όσο και γενικά την παρουσίαση της κάθε ομάδας
- Ρόλος εκπαιδευτικού: Αρχικά, ο εκπαιδευτικός θα καθοδηγήσει τους μαθητές, διευκρινίζοντάς τους, τι ακριβώς πρέπει να κάνουν σε κάθε Φύλλο Εγρασίας και σε κάθε στάδιο του μικροσεναρίου. Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της ομαδικής εργασίας των μαθητών ίσως κληθεί να επέμβει (μετά από παράκληση των μαθητών ή μετά από δική του πρωτοβουλία) διευκρινιστικά και να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τα σημεία που τους δυσχεραίνουν σε κάθε στάδιο. Σημαντική κρίνεται και η συμβολή του στο τελευταίο σημείο της παρουσίασης των μαθητών, όταν με τις κατάλληλες ερωτήσεις θα τους καλέσει να σκεφτούν κριτικά και να αξιολογήσουν το πρόγραμμα δημιουργίας κόμικ.
- Ρόλος ΤΠΕ Χρήση των ΤΠΕ:
α) ως εποπτικό μέσο - τρόπος παρουσίασης και ως μέσον διευκόλυνσης της διδασκαλίας
β) ως «αφορμή» για προβληματισμό σχετικά με τη συνεισφορά των ΤΠΕ στον τρόπο επικοινωνίας (μεταξύ δημιουργού και αναγνώστη του κόμικ), αλλά και στην επιτυχή ή όχι προώθηση του μηνύματος (τρίτος κύκλος).