Διαδικασία
Α' Φάση: Επιλογή θέματος - προβληματισμός Επιλογή θέματος. Η επιλογή του θέματος έγινε μέσα από τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Συγκεκριμένα, το θέμα αποτέλεσε το κύριο ενδιαφέρον των παιδιών τη δεδομένη χρονική περίοδο και προέρχονταν μέσα από τα άμεσα βιώματα τους. Προβληματισμός και αφόρμηση. Η αφορμή για το θέμα δόθηκε από την εβδομαδιαία αποχή των μαθητών από το σχολείο λόγω έντονων καιρικών φαινομένων, τα οποία αποτέλεσαν βασικό θέμα συζήτησης σε τηλεοπτικές εκπομπές, δελτία καιρού, εφημερίδες κλπ. Κατά την πρώτη μέρα της επιστροφής τους στο σχολείο οι μαθητές είχαν ως κύριο θέμα συζήτησης τις εντυπώσεις και εμπειρίες που αποκόμισαν τις προηγούμενες ημέρες.
Ορισμός θέματος. Αρχικά, τα παιδιά ντύθηκαν ζεστά και βγήκαν στην αυλή, έπαιξαν , ένιωσαν την παγωνιά, είδαν τα παγωμένα λιμνασμένα νερά. ένιωσαν τους παγωμένους κορμούς των δέντρων κ.λ.π . Στη συνέχεια, μέσα από μια εκτεταμένη συζήτηση με τους μαθητές προσδιορίστηκαν οι εμπειρίες και οι γνώσεις που είχαν γύρω από το χειμώνα, ενώ παράλληλα εντοπίστηκαν απορίες και προβληματισμοί που τους είχαν δημιουργηθεί. Τέλος, προτάθηκε από την εκπαιδευτκό και αποφασίστηκε συλλογικά η μελέτη του θέματος διεξοδικά.
Β' Φάση: ∆ιεξαγωγή ∆ραστηριοτήτων Βιωματική προσέγγιση του χειμώνα μέσα από κινητικές δραστηριότητες, αυτοσχεδιασμό και μίμηση, συμβολικό παιγνίδι, δραματοποίηση με βάση τις εμπειρίες των παιδιών από το χιόνι (∆ημιουργία και έκφραση).
Γ' Φάση: Ολοκλήρωση Θέματος - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ