Το μαύρο κύμα

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

 

 

Θέση στο πρόγραμμα σπουδών :  Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της  Α' Γυμνασίου, στα πλαίσια της 12ης ενότητας «Προβλήματα της σύγχρονης ζωής».

Τύπος δραστηριότητας:  σχέδιο έρευνας και εκπόνηση ομαδικής εργασίας

Εκτιμώμενη διάρκεια:  10 με 12 διδακτικές ώρες

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Οι βασικοί στόχοι και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της δραστηριότητας είναι κάθε μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή :

-  να επινοεί τρόπους για να επιτύχει τους στόχους του/της, αλλά και να δημιουργεί ο/η ίδιος/α διέξοδο και να προωθεί λύσεις σε ενδεχόμενες πολώσεις και συγκρούσεις 

-  να μάθει να αντλεί πληροφορίες, να τις συλλέγει, να τις ταξινομεί, να τις αξιολογεί, να ασκεί σε αυτές κριτική και να τις αξιοποιεί ανάλογα με τον στόχο του/της

-  να μάθει να διατυπώνει θέσεις και να τις υποστηρίζει. Παράλληλα να ασκείται στο να παίρνει μέρος σε συζήτηση πάνω σε ένα θέμα ειδικό

- να καλλιεργήσει τη φαντασία του/της, τη δημιουργικότητά του/της και την κριτική του/της ικανότητα

- να κάνει προσιτά και κατανοητά τα αποτελέσματα της εργασίας του/της και τα συμπεράσματά του/της στους άλλους

- να ενσωματώνει τη δική του/της δουλειά και της ομάδας του/της στο συνολικό αποτέλεσμα. Να μάθει, δηλαδή, να συν-δημιουργεί

- να σέβεται τους κανόνες δεοντολογίας, αναφέροντας τις πηγές που χρησιμοποιεί και αποφεύγοντας την αυτούσια μεταφορά αποσπασμάτων στην εργασία του/της

- να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του/της και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του/της

- να αναπτύξει ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα

    Ειδικότεροι στόχοι:

- να μπορούν οι μαθητές να αποδομούν ένα λογοτεχνικό κείμενο, να εντοπίζουν βασικές ιδέες που ενυπάρχουν σε αυτό και να συνθέτουν ένα πρωτότυπο κείμενο με τα συμπεράσματά τους.

- να ασκηθούν στη συγγραφή διαφόρων ειδών λόγου, όπως ενός διηγήματος, μιας επιστολής, ενός άρθρου.

- να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον και να αναλάβει δράση για την προστασία του

- να έρθουν σε επαφή με την τέχνη και να μυηθούν στον εντοπισμό των συμβολισμών ενός τέτοιου έργου.

Απαιτούμενη υποδομήσχολικό εργαστήριο, υπολογιστές με σύνδεση στο Διαδίκτυο, εκτυπωτής, βιντεοπροβολέας, ηχεία.

Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών:

Οι δυσκολίες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές σχετίζονται με  :

- τη μειωμένη εμπειρία τους αναφορικά με τέτοιες ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες. Συνήθως πραγματοποιούν ατομικές εργασίες και ιδιαίτερα οι άριστοι μαθητές είναι αρνητικοί στο να συνεργαστούν, για να φέρουν εις πέρας ένα αυθεντικό έργο

- την αναζήτηση, αξιολόγηση και αξιοποίηση πληροφοριών από το διαδίκτυο

- την περιορισμένη συμμετοχή κάποιων μαθητών που δε διαθέτουν υπολογιστή ή σύνδεση στο διαδίκτυο στο σπίτι τους

- την αδυναμία τους να φέρουν εις πέρας μία εργασία σε καθορισμένο χρόνο

- την ελλιπή εμπειρία τους στην ανάλυση ενός λογοτεχνικού έργου και στη συγγραφή πρωτότυπων κειμένων.

 

Διδακτική - Παιδαγωγική προσέγγιση :  

       Στόχος της εργασίας δεν είναι η εξαντλητική μελέτη του θέματος ούτε η παράθεση ανούσιων πληροφοριών. Οι μαθητές γίνονται «μικροί επιστήμονες και ερευνητές» και ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός και καθοδηγητικός. Ζητούμενο είναι:

- να ενεργοποιηθούν όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως των επιδόσεών τους στο γνωστικό αντικείμενο - και να συμμετέχουν σε διερευνητικές δραστηριότητες

- να συνεργάζονται οι μαθητές, να ερευνούν και συνεπώς να ανακαλύπτουν οι ίδιοι τη γνώση (βιωματική-ανακαλυπτική μάθηση)

- να συνδιαλέγονται, να ανταλλάσσουν απόψεις και να προωθούν λύσεις

Αξιολόγηση:

    Γίνεται τόσο αυτοαξιολόγηση των μαθητών (στο 1ο στάδιο της εργασίας του) όσο και αξιολόγηση από τον εκπαιδευτικό (κατά τη διαδικασία ή μπορεί να αξιολογήσει την εργασία, όταν παραδοθεί, χρησιμοποιώντας τη σχετική ρουμπρίκα που προτείνεται)

 

Πρόσθετες πηγές:

 

1. Αναλυτές λογοτεχνικού έργου

http://threekoupis.blogspot.gr/2012/12/blog-post_13.html

http://alexgger.blogspot.gr/2012/05/blog-post_29.html (λογισμικό για τρισδιάστατα βιβλία)

http://www.slideboom.com/presentations/482073/ΦΥΣΙΚΟ-ΚΑΙ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=91022

http://nikosdimou.blogspot.gr/2006/01/blog-post_29.html

http://forum.kithara.gr/index.php?topic=72476.0

http://www.slideshare.net/katerina60/ss-12676443

http://www.slideshare.net/katerina60/ss-12721566

 

2. Δημοσιογράφοι:

http://www.srcosmos.gr/srcosmos/showpub.aspx?aa=5093

http://blogs.sch.gr/2gymxylo/2011/05/03/η-μόλυνση-του-κορινθιακού-κόλπου

http://www.oikipa.gr/index.php/repair-links/202-rainbow-warrior-ston-korinthiako

http://el.wikipedia.org/wiki/Επεξεργασία_λυμάτων

http://www.eurobank.gr/Uploads/pdf/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ%20ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ.pdf

http://www.geo.auth.gr/courses/ggg/ggg887e/PDF/XYTA_8.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=9C6LYZgPqvY

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_0_27/06/2007_232238

http://www.prasinomple.gr/news_Full.asp?articleID=735

http://www.econews.gr/2012/01/21/korinthiakos-kolpos-metra/

http://www.oikoen.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=248:2010-03-29-17-42-48&catid=41:2009-05-27-05-59-32&Itemid=84

https://www.youtube.com/watch?v=BCEZ1v0-C14

http://perivallonsos.blogspot.gr/2009/03/blog-post_10.html

http://www.rizospastis.gr/wwwengine/storyPlain.do?id=3679089&action=print

http://www.gkonstantinou.com/haef2006/pollutionsite/index.html

https://www.youtube.com/watch?v=uFVJXaF6Pkc

 

3. Άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών:

http://pdedellad.wordpress.com/2010/06/02/0506/

http://stardust30.wordpress.com/2009/07/28/η-σύγχρονη-τέχνη-ενταγμένη-στο-αστικό/

http://www.neolaia.gr/2012/01/02/ekanan-erga-tehnis-ta-skoupidia-stin-paralia/#.UdmYuvlM8W8

http://medsos.gr/medsos/news/2008-12-22-13-46-08/2009-06-10-15-01-01/582-q---q-----23-27--2006-.html

http://www.newsbeast.gr/environment/arthro/337171/erga-tehnis-stin-ammo/

http://parosnewsblog.gr/category/εικαστικά/ (Διάκριση στην Τέχνη για το περιβάλλον από το Δημοτικό Αγκαιριάς)

http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/07/blog-post_25.html

http://www.alexiptoto.com/αγάλματα-στο-βυθό/

http://www.flickriver.com/photos/boglam/5720037717/

http://pampalaionero.wordpress.com/ (ποίημα «Απόψεις της θαλάσσης», Τ. Κ. Παπατσώνης)

http://christinavoulgari.blogspot.gr/2011/03/blog-post_21.html

https://www.youtube.com/watch?v=VfIuytXOisQ (τραγούδι: Μεσόγειος)

http://users.uoa.gr/~nektar/arts/poetry/odysseas_elytis_poems.htm  (ποίημα: Οδυσσέας Ελύτης, «Ἡλικία τῆς γλαυκῆς θύμησης»)

http://www.phorum.gr/viewtopic.php?p=1111464

 

4. Μέλη οικολογικής οργάνωσης:

http://www.iefimerida.gr/news/30701/αρχίζει-η-δίωξη-της-bp-για-την-πετρελαιοκηλιδα-στον-κόλπο-του-μεξικού

http://www.skai.gr/tv/show/?showid=65557

https://www.youtube.com/watch?v=jBes5s0F61k (Κράτα τη Shell μακριά από την Αρκτική)

https://www.youtube.com/watch?v=g2fFFUwD1vk (Κόλπος του Μεξικού)

https://www.youtube.com/watch?v=xsbiyWTvvBE

http://www.inews.gr/42/vaktiria-katharisan-tin-petrelaiokilida-ston-kolpo-tou-mexikou.htm

http://gym-istiaias.eyv.sch.gr/mathites/molunsh%20periballontos%20kai%20tropoi%20antimetwpishs.pdf

http://www.3gymagni.gr/index.php/sxoleio/b-taxi/neoel-glossa-b/item/646-πώς-γράφουμε-μια-επιστολή

http://www.antinews.gr/2010/05/18/46204/ (Antinews: ιστοσελίδα με ειδήσεις από όλο τον κόσμο)

 

 

 

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.