Το ταξίδι του νερού

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

 

1.3 Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

Γνωστικό/-ά αντικείμενο/-α της Διδακτικής Πρακτικής:  

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ- ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Τύπος δραστηριότητας: Project βασισμένο στη διερευνητική και συνεργατική μάθηση

Εκτιμώμενος χρόνος: 1 μήνας

Είναι  ένα διαθεματικό σχέδιο εργασίας που στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων καιι δεξιοτήτων που σχετίζονται με την παρουσίαση του καιρού και των καιρικών φαινομένων σε διάφορες εκδοχές.Συγκεκριμένα διατρέχει το πρόγραμμα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων μελέτης περιβάλλοντος για το νηπιαγωγείο  και ειδικότερα το πεδίο : φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση.Λαμβάνει υπόψη τη διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση του θέματος και δίνει προσοχή στην συμμετοχή των μαθητών και στη χρήση ενεργητικών μεθόδων. Αξιοποιεί παιδαγωγικά και τεχνολογικά εργαλεία των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πρακτική. Είναι επομένως απόλυτα συμβατό με το σχολικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.

 

 Σκοπός & Στόχοι της Διδακτικής Πρακτικής

Οι διδακτικές πρακτικές είναι στοχοκεντρικές. Ο γενικός σκοπός της διδακτικής πρακτικής και οι επιμέρους στόχοι εξαρτώνται από τη θεωρητική προσέγγιση που υποστηρίζει ο κάθε εκπαιδευτικός και την προσωπική του θεωρία για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Αυτοί είναι που καθορίζουν τον τύπο των δραστηριοτήτων που θα ακολουθήσουν και το περιεχόμενό τους.

Γενικός Σκοπός Να μελετήσουν τα παιδιά το φαινόμενο του κύκλου του νερού και να καλλιεργήσουν ερευνητικό και ομαδικό πνεύμα μέσα από συνεργατικές διαδικασίες και ανακαλυπτικές δραστηριότητες.

 

 

 

Επιμέρους Στόχοι ως προς το γνωστικό αντικείμενο και ως προς τη μαθησιακή διαδικασία.

  • Να κατανοήσουν τη σημασία του νερού για τη διατήρηση της ζωής.
  • Να παρατηρήσουν και να περιγράψουν  τον  κύκλο  και  τις  μορφές  του  νερού   στη  φύση  (νερό,  υδρατμοί, σύννεφα, βροχή, χιόνι, πάγος).
  • Να  συνδέσουν  τις  διάφορες  μορφές  του  νερού  με  τις  μεταβολές  της  φυσικής  κατάστασής του.
  • Να αυτοσχεδιάσουν και να εκφράσουν με παντομίμα και αυτοσχεδιασμό, τις διάφορες  μορφές  του  νερού   στη  φύση .
  • Να αναπτύξουν ερευνητική διάθεση, κριτική και δημιουργική σκέψη και να εξοικειωθούν σε διαδικασίες και κριτήρια επιστημονικής μεθοδολογίας
  • Να παρατηρήσουν , να περιγράψουν, να εξηγήσουν, να μετέχουν σε συζητήσεις και να αιτιολογήσουν τις απαντήσεις τους.

 

  • Να εμπλουτίσουν το γραπτό και προφορικό τους λόγο να καλλιεργήσουν την εκφραστική τους ικανότητα, και να επικοινωνούν μεταξύ τους .

 

  • Να γίνουν μέρος μιας ομάδας που θα ασχοληθεί με  το ίδιο  το θέμα.
  • Να έρθουν σε επαφή με τις τέχνες και ειδικότερα με τη δραματική.
  • Να  ανακαλύψουν ορισμένες από τις δυνατότητες του υπολογιστή και να τον ταυτίσουν μ’ ένα εργαλείο παιχνιδιού, διασκέδασης, γνώσεων και βοήθειας
  • Να χρησιμοποιήσουν το κατάλληλο λογισμικά για την εκτέλεση δραστηριοτήτων.
  • Να πειραματιστούν  με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης
  • .Να χειρίζονται σωστά το ποντίκι ώστε να επιλέγουν με μονό κλικ ό,τι απαιτεί κάθε φορά η δραστηριότητα και να πραγματοποιούντο σύρε κι άσε.

 

                                                                                                                                                                

 

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.