Δραστηριότητα
Το σενάριο βασίζεται στις αρχές του εποικοδομητισμού και στις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες του Vygotsky. Ενισχύει την καθοδηγούμενη ανακάλυψη – διερεύνηση. Δίνει έμφαση στο κοινωνικοπολιτισμικό, μαθησιακό περιβάλλον, στο οποίο διενεργούνται δραστηριότητες που στοχεύουν στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και της συνεργατικής μάθησης. Το σενάριο βασίζεται στις αρχές της παιδαγωγικής της αλληλεπίδρασης όπου τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράζουν, να ανταλλάσσουν και να αντιπαραθέτουν τις ιδέες τους, να επισημαίνουν προβλήματα, να διατυπώνουν ερωτήσεις, να κάνουν προβλέψεις, να αναζητούν απαντήσεις και να τις ελέγχουν καθώς δουλεύουν χωρισμένα σε ομάδες., ακολουθώντας διερευνητική μάθηση και βιωματική προσέγγιση.
Αφορμή –ερέθισμα
Από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς χρησιμοποιούμε στην τάξη τον μηνιαίο πίνακα καιρού στον οποίο καταγράφουμε και σχολιάζουμε τα διάφορα καιρικά φαινόμενα..Μία φθινοπωρινή μέρα μια ξαφνική μπόρα μας έδωσε το έναυσμα να τη σχολιάσουμε με τα παιδιά ,να το καταγράψουμε στον πίνακα και να επιλέξουμε το συγκεκριμένο θέμα.