Η Φύση στην Επτανησιακή Σχολή

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

Θέση στο πρόγραμμα σπουδών :  Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής 

                                                     Λογοτεχνίας της  Α' Λυκείου, στα πλαίσια της ενότητας ''Επτανησιακή Σχολή''.

Τύπος δραστηριότητας               :  σχέδιο έρευνας και εκπόνηση ομαδικής εργασίας

Εκτιμώμενη διάρκεια                   :  7 με 8 διδακτικές ώρες

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα : Οι βασικοί στόχοι και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα της

                                                                    δραστηριότητας είναι κάθε μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή :

-  να επινοεί τρόπους για να επιτύχει τους στόχους του, αλλά και να δημιουργεί ο ίδιος διέξοδο και να προωθεί λύσεις σε   ενδεχόμενες πολώσεις και συγκρούσεις 

-  να μάθει να αντλεί πληροφορίες, να τις συλλέγει, να τις ταξινομεί, να τις αξιολογεί, να ασκεί σε αυτές κριτική και να τις αξιοποιεί ανάλογα με τον στόχο του

-  να μάθει να διατυπώνει θέσεις και να τις υποστηρίζει. Παράλληλα να ασκείται στο να παίρνει μέρος σε συζήτηση πάνω σε ένα θέμα ειδικό

- να καλλιεργήσει τη φαντασία του, τη δημιουργικότητά του και την κριτική του ικανότητα

- να κάνει προσιτά και κατανοητά τα αποτελέσματα της εργασίας του και τα συμπεράσματά του στους άλλους

- να ενσωματώνει τη δική του δουλειά και της ομάδας του στο συνολικό αποτέλεσμα. Να μάθει, δηλαδή, να συν-δημιουργεί

- να σέβεται τους κανόνες δεοντολογίας, αναφέροντας τις πηγές που χρησιμοποιεί και αποφεύγοντας την αυτούσια μεταφορά αποσπασμάτων στην εργασία του

- να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του

- να αναπτύξει ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα

- να αντιληφθεί ότι το φυσικό περιβάλλον είναι κυρίαρχος άξονας της Επτανησιακής Σχολής

- να είναι σε θέση να εντοπίζει τα κοινά στοιχεία μεταξύ των λογοτεχνών, τις διαφορές τους και ανάλογες ενδεχομένως αναφορές σε νεότερους λογοτέχνες και να προβληματίζεται πάνω σε αυτές

- να ευαισθητοποιηθεί σε θέματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον και να αναλάβει δράση προστασίας του

Απαιτούμενη υποδομή      : σχολικό εργαστήριο, σύνδεση στο Διαδίκτυο, εκτυπωτής   

Εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών :

Οι δυσκολίες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές σχετίζονται με  :

- τη μειωμένη εμπειρία τους αναφορικά με τέτοιες ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες. Συνήθως πραγματοποιούν ατομικές εργασίες και ιδιαίτερα οι άριστοι μαθητές είναι αρνητικοί στο να συνεργαστούν, για να φέρουν εις πέρας ένα αυθεντικό έργο

- την αναζήτηση, αξιολόγηση και αξιοποίηση πληροφοριών από το διαδίκτυο

- την περιορισμένη συμμετοχή κάποιων μαθητών που δε διαθέτουν υπολογιστή ή σύνδεση στο διαδίκτυο στο σπίτι τους

- την αδυναμία τους να φέρουν εις πέρας μία εργασία σε καθορισμένο χρόνο

 

Διδακτική - Παιδαγωγική προσέγγιση  :  

       Στόχος της εργασίας δεν είναι η εξαντλητική μελέτη του θέματος ούτε η παράθεση ανούσιων πληροφοριών. Οι μαθητές γίνονται ''μικροί επιστήμονες και ερευνητές'' και ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι υποστηρικτικός και καθοδηγητικός. Ζητούμενο είναι:

- να ενεργοποιηθούν όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως των επιδόσεών τους στο γνωστικό αντικείμενο - και να συμμετέχουν σε διερευνητικές δραστηριότητες

- να συνεργάζονται οι μαθητές, να ερευνούν και συνεπώς να ανακαλύπτουν οι ίδιοι τη γνώση (βιωματική-ανακαλυπτική μάθηση)

- να συνδιαλέγονται, να ανταλλάσσουν απόψεις και να προωθούν λύσεις

Αξιολόγηση :

    Γίνεται τόσο αυτοαξιολόγηση των μαθητών όσο και αξιολόγηση από τον εκπαιδευτικό (κατά τη διαδικασία ή μπορεί να αξιολογήσει την εργασία, όταν παραδοθεί, χρησιμοποιώντας σχετική ρουμπρίκα)

Πρόσθετες πηγές :

1. http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/pageassetview.aspx?tid=8083&autostart=0 (Σολωμός)

2. http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/d--index-archive-search.aspx?q=Μαβίλης.

3. http://eftanhsa.blogspot.com/2009/11/blog-post.html

4.  http://www.slideboom.com/presentations/143325/Γράμματα-%26-τέχνες,-Ελλάδα-19ος-αι.

5.  Βιβλιογραφικές αναφορές :

 

                  

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.