Δραστηριότητα
Στόχος της εργασίας που σας ανατίθεται είναι να ανακαλύψετε τις ποικίλες μορφές που παίρνει η φύση στο έργο των Επτανήσιων λογοτεχνών. Ανεξαρτήτως των διαφορών που παρουσιάζουν θα διαπιστώσετε ότι συγκλίνουν τουλάχιστον σε ένα σημείο : αναδεικνύουν τον πρωτεύοντα ρόλο της φύσης σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας και της κοινωνικής συνύπαρξης.
Αφού περιηγηθείτε στις διευθύνσεις του Διαδικτύου που σας προτείνονται και παρακολουθήσετε τα βίντεο που έχετε στη διάθεσή σας, να εργαστείτε αρχικά ατομικά συλλέγοντας, ανάλογα με το ρόλο που έχετε αναλάβει, τα στοιχεία εκείνα, που θεωρείτε ότι ανταποκρίνονται στο στόχο σας. Όταν ολοκληρώσετε την ατομική έρευνα, να παρουσιάσετε τα δεδομένα που έχετε συλλέξει, να τα συζητήσετε με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, και στη συνέχεια να εργαστείτε από κοινού προκειμένου να φέρετε εις πέρας την ομαδική σας εργασία.
Αξιοποιώντας , λοιπόν, τις πηγές θα μπορέσετε να απαντήσετε στα εξής ερωτήματα :
- ποιες ήταν οι κυρίαρχες φυσιογνωμίες της Επτανησιακής Σχολής ;
- ποια ήταν τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της Σχολής ;
- σε πόσες κατηγορίες θα διακρίνατε τους εκπροσώπους της Επτανησιακής Σχολής και με ποιο κριτήριο θα προβαίνατε σε αυτή την κατηγοριοποίηση ;
- ποιοι είναι οι βασικότεροι εκπρόσωποι κάθε κατηγορίας ;
- πώς αποδεικνύεται η αγάπη των Επτανήσιων λογοτεχνών για τη φύση ;
- πώς φαίνεται να επηρεάζει τη δράση των ανθρώπων η φύση ;
- σε ποια σημεία φαίνεται ότι η φύση αντιστρατεύεται το έργο των ανθρώπων ;
- αντίθετα, πού φαίνεται ότι συνδράμει την προσπάθειά τους ;
- υπάρχουν σημεία που μαρτυρούν ότι φύση και άνθρωπος γίνονται ''ένα'' ;
- γιατί πιστεύετε ότι οι λογοτέχνες της Σχολής αυτής έδιναν τόσο μεγάλη σημασία στη φύση ;
- ποια διδάγματα προκύπτουν από τη μελέτη σας για τον σύγχρονο άνθρωπο ;
Θέλετε να πάρετε μία μικρή γεύση για το πώς παρουσιάζεται η φύση στην Επτανησιακή Σχολή ;
Παρακολουθήστε με προσοχή το παρακάτω βίντεο :