Remember, Remember the 5th of November

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

                

            Η ακόλουθη δραστηριότητα ιστοεξερεύνησης αφορά την Συνομωσία της Πυρίτιδας (Gunpowder Plot). Έχει σχεδιαστεί με βάση το ΕΠΣ-ΞΓ (Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών).

            Η συγκεκριμένη δραστηριότητα απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με την εφαρμογή των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ομαδοσυνεργατική εργασία. Απαιτούνται στην ξένη γλώσσα γνώσεις επιπέδου Β1 και άνω του ΚΕΠΑ (Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσομάθειας).

 

              Τίτλος: Remember, Remember the 5th of November

              Τύπος δραστηριότητας: Ιστoεξερεύνηση

              Τάξεις: Α’, Β’, Γ’ Γενικού Λυκείου

              Προτεινόμενη διάρκεια: Διδακτικό Τετράμηνο

              Γνωστικές περιοχές: Αγγλικά, Ιστορία, Πληροφορική, Καλλιτεχνικά

 

 

           Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Καθώς πλέον δεν υπάρχει βιβλίο διδασκαλίας Αγγλικών στο Λύκειο, η συγκεκριμένη ιστοεξερεύνηση μπορεί να ενταχθεί στα πλαίσια της εξάσκησης των παρελθοντικών χρόνων. 

           Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

              Σε επίπεδο γνώσεων οι μαθητές αναμένεται να α) επιλέγουν τους κατάλληλους γλωσσικούς τύπους για την σύνθεση της ιστορίας, β) συνοψίζουν τα ιστορικά γεγονότα που εξετάζουν και γ) ελέγχουν τα παραγόμενά τους για γραμματικές και νοηματικές ασάφειες.

              Σε επίπεδο δεξιοτήτων οι μαθητές αναμένεται να α) χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν για την σύνθεση του προϊόντος, β) συντάσσουν μια συνεκτική αφήγηση και γ) παρουσιάσουν τις προτάσεις τους ατομικά στην ομάδα τους και στην ολομέλεια.

              Σε επίπεδο στάσεων οι μαθητές αναμένεται να α) αντιπαραβάλλουν πηγές, β) ενθαρρύνουν την συμμετοχή των συμμαθητών τους στη ομάδα τους και γ) συνεργαστούν για την δημιουργία ενός νέου προϊόντος.

              Η αξιολόγηση της επίτευξης των στόχων θα γίνει μέσω του τελικού προϊόντος, των συζητήσεων της εκπαιδευτικού με τις μεμονωμένες ομάδες και την ολομέλεια και την αυτοαξιολόγηση των ομάδων.

              Σε όλη την διάρκεια της διαδικασίας αν χρειαστούν παρεμβάσεις ή τροποποιήσεις, αυτές αποφασίζονται από την εκπαιδευτικό, σε συνεργασία αν χρειαστεί με τους μαθητές.

              Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση

             Η ιστοεξερεύνηση σκοπό έχει να εμπλέξει τους μαθητές ενεργά στην μάθηση. Αυτό επιτυγχάνεται με την χρησιμοποίηση διαφόρων μέσων. Το γεγονός ότι ζητείται από τους μαθητές να παράξουν ένα νέο προϊόν με βάση πληροφορίες τις οποίες καλούνται να αξιολογήσουν, τους εμπλέκει ενεργητικά, τους καθιστά συμμέτοχους στην διαδικασία και τους βοηθά να χρησιμοποιήσουν δεξιότητες που ήδη έχουν ή ανακαλύψουν άλλες. Οι δεξιότητες αυτές δεν περιορίζονται στο γνωστικό επίπεδο, αλλά καλύπτουν δεξιότητες εργασίας και στάσεις. Σκοπός των μαθητών είναι να επιλύσουν ένα πρόβλημα, ένα πρόβλημα το οποίο δεν είναι απλά θεωρητικό ούτε ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε (ξενόγλωσση) τάξη, αλλά απαιτεί συνδυασμό γνώσεων και δεξιοτήτων διαφόρων επιπέδων, οι οποίες έχουν εφαρμογή στην καθημερινότητα. Η κοινοποίηση του προϊόντος είναι ένα ακόμα επίπεδο το οποίο φέρνει την δραστηριότητα κοντύτερα στις συνθήκες του πραγματικού κόσμου.

            Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η ενεργητική συμμετοχή τους και αναπτύσσεται ουσιαστικά η επικοινωνία μεταξύ τους, καθώς στην ομάδα η έκφραση της γνώμης είναι πιο ελεύθερη και οι ανταλλαγές απόψεων περισσότερο αυθόρμητες. Η συμμετοχική φύση της εργασίας ελευθερώνει τους μαθητές από τον φόβο της αποτυχίας. Έτσι, αναπτύσσεται ένα πνεύμα αμοιβαιότητας, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μαθαίνουν να αλληλοβοηθιούνται αντί να έχουν ανταγωνιστική στάση. Η εργασία σε ομάδες συνοδεύεται συνήθως από την χρήση ενεργητικών τεχνικών μάθησης όπως ο καταιγισμός ιδεών και η συζήτηση, οι οποίες την ενισχύουν και εμπλέκουν περαιτέρω τους μαθητές στην διαδικασία.      

           Η συγκεκριμένη ιστοεξερεύνηση αποτελεί ένα Project. Χρησιμοποιώντας αυτή την τεχνική, αναπτύσσονται οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ μαθητών και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού, καλλιεργούνται δημοκρατικές διαδικασίες που τους συνοδεύουν στην μετεξέλιξή τους. Οι μαθητές αναλαμβάνουν καθήκοντα και γίνονται υπεύθυνοι, μυούνται σε βασικές δημοκρατικές αξίες όπως η αποδοχή των άλλων, η επικοινωνία, ο προγραμματισμός, η αυτοπειθαρχία, η εκδήλωση προβληματισμών, η αντίληψη του βαθμού αλληλεπίδρασης που προκαλείται με τα τεκταινόμενα στα κοινωνικά και πολιτιστικά δρώμενα. Κεντρίζεται το ενδιαφέρον τους και έρχονται σε επαφή με γνωστικά αντικείμενα ευρύτερου ενδιαφέροντος, προτείνουν εναλλακτικούς τρόπους συνεργασίας για την επίλυση προβλημάτων, καλλιεργούν κριτική και δημιουργική σκέψη. Οι μαθητές διευρύνουν τις παραστάσεις τους μέσω της αναζήτησης υλικού, αυτενεργούν και αξιοποιούν τις πνευματικές τους δυνάμεις στο μέγιστο, καλλιεργούν την πρωτοβουλία τους και προβάλλουν τα χαρίσματα και τα ταλέντα τους. Αναπτύσσεται ολόπλευρα η προσωπικότητα των μαθητών, γιατί ο καθένας καθίσταται υπολογίσιμη μονάδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και έτσι σε μεγάλο βαθμό καταργείται ο ελιτισμός στην τάξη και οι συνθήκες ανταγωνιστικής ατμόσφαιρας. Αυξάνεται η δημιουργική τους φαντασία και εξασκούνται στην χρήση του λόγου. Αναπτύσσουν αισθητικά, κοινωνικά και ηθικά κριτήρια. Αναδεικνύεται η αυθόρμητη επικοινωνία και οι μαθητές συνηθίζουν να κρίνουν και να κρίνονται και ζουν την πραγματικότητα της κοινωνίας μέσα από την ομάδα. Συμμετέχουν στις πράξεις στις οποίες προβαίνει η ομάδα και έτσι γίνονται πιο υπεύθυνοι και ώριμοι.

        Η μέθοδος Project φυσικά έχει θετικά και για τους εκπαιδευτικούς σε διάφορα επίπεδα, βελτιώνοντας το έργο τους, αναβαθμίζοντας τον ρόλο τους και συμβάλλοντας στην κατάργηση της μονομέρειας τους σχολικού εγχειριδίου και εισάγοντας μια ολιστική προσέγγιση στην εξέταση θεμάτων. Η εφαρμογή βέβαια προϋποθέτει από την μεριά τους εξαιρετική προετοιμασία, συνεχή επαγρύπνηση κατά την διάρκεια της διαδικασίας και την υιοθέτηση ενός καθοδηγητικού/συμβουλευτικού ρόλου και την αποδοχή της μη αυθεντίας τους.    

 

 

 

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.