Εισαγωγή
Η εξάσκηση γραμματικών φαινομένων είναι μέρος της διδακτικής διαδικασίας, ειδικά στην ξενόγλωσση εκπαίδευση. Είναι όμως και κάτι που πολλοί μαθητές[1] δεν συμπαθούν, καθώς συνήθως περιορίζεται σε μηχανικές δραστηριότητες, οι οποίες δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον τους και δεν τους κινητοποιούν. Έτσι πάντα ως εκπαιδευτικοί αναζητούμε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες ώστε οι μαθητές να εμπλακούν δημιουργικά με το φαινόμενο υπό μελέτη και να παράξουν ένα προϊόν σε συνθήκες όσο δυνατόν κοντύτερα σε πραγματικές επικοινωνιακές περιστάσεις. Η διαδικασία περιλαμβάνει, ανάλογα και με το επίπεδο σε σχέση με την παροχή πληροφοριών, την παρουσίαση του προβλήματος οποιουδήποτε είδους προς επίλυση, τι θα παραχθεί, πληροφορίες στον μέγιστο βαθμό που είναι δυνατό από αυθεντικές πηγές. Η δραστηριότητα οφείλει να έχει νόημα, να είναι κάτι που με σχετική βεβαιότητα θα γίνονταν στο κόσμο εκτός της σχολικής τάξης. Σε μια άλλη περίπτωση, περιέχει δεξιότητες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε αυτό και ένα παραγόμενο με αντίστοιχα χαρακτηριστικά, κάτι που θα μπορούσε να δημιουργηθεί ως προϊόν σε μια περίσταση σε καθημερινές συνθήκες. Επίσης, το αποτέλεσμα της δραστηριότητας, ανάλογα με την φύση του, και υπό προϋποθέσεις, σκόπιμο είναι να κοινοποιηθεί.
Ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε να προσπαθούμε να φέρουμε τον έξω κόσμο στην τάξη μας, να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό σχολείο. Μέρος αυτής της διαδικασίας είναι η γνωριμία των μαθητών με πολιτισμούς άλλων λαών, αρχικά και ιδιαίτερα των λαών οι οποίοι μιλούν την γλώσσα την οποία διδάσκουμε. Και φυσικά, μέρος του πολιτισμού ενός λαού είναι η ιστορία του. Η Ιστορία όμως πρέπει να παρουσιάζεται στους μαθητές όχι ως στείρα παράθεση γεγονότων, αλλά ως προβληματική αναφορικά με τις αιτίες και τις αφορμές, εξέταση συνεπειών και διδάγματα για το παρόν.
Η συγκεκριμένη γνωστική ενότητα έχει ως πυρήνα της την Συνωμοσία της Πυρίτιδας (Gunpowder Plot), μια απόπειρα το 1605 να ανατιναχθεί το Κτήριο του Κοινοβουλίου της Μεγάλης Βρετανίας παρασέρνοντας στον θάνατο τον Βασιλιά Ιάκωβο Ι. Η συνωμοσία έχει γίνει αντικείμενο εκτεταμένων συζητήσεων και μελετών στον αγγλοσαξωνικό κόσμο, όμως δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στην Ελλάδα.
Η γραμματική έμφαση θα δοθεί στους παρελθοντικούς χρόνους, αναφορικά με την εξάσκησή τους με μια σύντομη υπενθύμιση της σύνταξής τους.