Remember, Remember the 5th of November

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Η δραστηριότητα ξεκινά με τον χωρισμό των μαθητών σε ομάδες. Ο χωρισμός γίνεται με τυχαίο τρόπο: η εκπαιδευτικός συνθέτει στα Google Docs ή Office Online συνεργατικό έγγραφο με εικόνες με σχετική με την δραστηριότητα θεματολογία και διαμοιράζει τον σύνδεσμο. Οι μαθητές επιλέγουν μια εικόνα και όσοι επιλέξουν την ίδια ανήκουν στην ίδια ομάδα (γίνεται εξομάλυνση αν υπάρξουν μεγάλες διαφορές στον αριθμό των μελών των ομάδων). Κατόπιν οι ομάδες συνθέτουν συνεργατικό έγγραφο με το όνομα της η κάθε ομάδα και τους ρόλους των μελών της (τουλάχιστον συντονιστής, καταγραφέας, παρουσιαστής, διαφορετικά πρόσωπα για κάθε ρόλο). Στο έγγραφο αυτό θα κρατήσουν διάφορες σημειώσεις σχετικά με την δραστηριότητα, πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο αλλά και την πορεία εργασίας της ομάδας. Πρόσβαση στο έγγραφο της κάθε ομάδας έχουν μόνο τα μέλη της και η εκπαιδευτικός. Συντάσσεται επίσης το εκπαιδευτικό συμβόλαιο της δραστηριότητας, με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μαθητών και εκπαιδευτικού.

         Κατόπιν, σε χρόνο εκτός σχολικού ωραρίου, οι μαθητές στις ομάδες τους παρακολουθούν ντοκυμαντέρ σχετικά με το θέμα (οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους παρατίθενται στην ενότητα των Πηγών) και κρατούν σημειώσεις για ό,τι τους φάνηκε ενδιαφέρον αλλά και για γεγονότα σχετικά όπως παρουσιάζονται, με βάση και Φύλλο Εργασίας που τους δίνει η εκπαιδευτικός (δεν περιλαμβάνεται, ενδεικτικά δυο ερωτήσεις: “What do we know about Guy Fawkess life before the Gunpowder Plot?” “What was James the I’s course before becoming King of Great Britain?”).

          Επίσης, σε χρόνο εκτός ωραρίου, οι μαθητές στις ομάδες τους περιηγούνται στην ιστοσελίδα http://www.bonfirenight.net η οποία αναφέρεται στην Συνωμοσία της Πυρίτιδας και κρατούν σημειώσεις για το θέμα, αξιολογώντας ταυτόχρονα κριτικά το περιεχόμενο και την δομή της, με βάση προηγούμενες γνώσεις που έχουν αποκομίσει από σχετικό υλικό με το οποίο έχουν εμπλακεί σε παλαιότερες συζητήσεις με την εκπαιδευτικό και ειδικούς και δραστηριότητες που έχουν πραγματοποιήσει. Ενθαρρύνονται επίσης να αναζητήσουν πληροφορίες και από άλλες πηγές, έχοντας ως εφόδιο τις γνώσεις που αναφέρονται πιο πάνω.

            Η τελευταία δραστηριότητα προετοιμασίας αφορά την παρακολούθηση από τις ομάδες, και πάλι σε χρόνο εκτός ωραρίου, της ταινίας “V for Vendetta” κατά την παρακολούθηση της οποίας οι μαθητές κρατούν και πάλι σημειώσεις για ό,τι τους έκανε εντύπωση.

         Ακολουθεί η σύνθεση της ιστορίας. Οι ομάδες χρησιμοποιούν τα διαδικτυακά συνεργατικά έγγραφα που έχουν δημιουργήσει για την αποτύπωση και επεξεργασία των ιδεών τους, καθώς και διαδικτυακά εργαλεία επεξεργασίας περιεχομένου τα οποία κρίνουν ότι θα ενισχύσουν την εμφάνιση και το περιεχόμενο του παραγομένου τους (εργαλεία σχετικά με την επεξεργασία εικόνας, ήχου και οτιδήποτε άλλης μορφής περιεχόμενο περιλάβουν).[1] Χρησιμοποιούν για την αποθήκευση των διαφόρων πηγών που θα χρησιμοποιήσουν είτε νέα συνεργατικά έγγραφα, είτε ψηφιακά αποθετήρια (ενδεικτικά Padlet, Dropbox Paper). Αφού γίνει η σύνθεση, οι ομάδες δημιουργούν μια παρουσίαση όπου καταγράφεται η πορεία εργασίας τους.

       Κατά την διάρκεια της πορείας σύνθεσης, εκτός της παρακολούθησης της πορείας της δραστηριότητας, η εκπαιδευτικός (και η τάξη) ενημερώνονται για την εξέλιξή της μέσω συναντήσεων ανατροφοδότησης. Αυτές οι συναντήσεις περιλαμβάνουν ενημέρωση για την πορεία της δραστηριότητας και την λειτουργία των ομάδων. Η εκπαιδευτικός προσφέρει καθοδήγηση αν χρειαστεί, όπως και για οτιδήποτε της ζητήσουν οι ομάδες.

        Στο τέλος του τετραμήνου οι ομάδες παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις παρουσιάσεις τους και την εργασία τους, και ακολουθεί συζήτηση. Με βάση τις απόψεις που εκφράζονται οι ομάδες, αν χρειαστεί, πραγματοποιούν τροποποιήσεις. Το τελικό προϊόν, μετά και την πιθανή τροποποίησή του, αναρτάται μαζί με την παρουσίαση, στο ψηφιακό αποθετήριο του μαθήματος/της τάξης/του σχολείου (είναι γνωστό στους μαθητές ότι θα γίνει κοινοποίησή του από την αρχή). Γίνεται επίσης αξιολόγηση της διαδικασίας σε διάφορα επίπεδα. Σε επίπεδο αυτοαξιολόγησης των ομάδων (η οποία αποτυπώνεται στο συνεργατικό τους έγγραφο). Σε επίπεδο ολομέλειας, όπου συζητείται η πορεία της δραστηριότητας και γίνονται προτάσεις για μελλοντικές τροποποιήσεις· η εκπαιδευτικός καταγράφει στον πίνακα (κλασσικό ή διαδραστικό, αν υπάρχει) τα συμπεράσματα. Αυτή η καταγραφή, μαζί με τις πληροφορίες των συνεργατικών εγγράφων των ομάδων και σημειώσεις που έχει κρατήσει κατά την διάρκεια της εκτέλεσης της δραστηριότητας (περιλαμβάνουν και το εκπαιδευτικό συμβόλαιο, αν ήταν κατάλληλο τελικά και πόσο τηρήθηκε από τα μέρη) η εκπαιδευτικός θα τα χρησιμοποιήσει για την δική της αυτοαξιολόγηση και αναστοχασμό σχετικά με την δραστηριότητα.        

 



[1] Δεν γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα εργαλεία, καθώς υπάρχουν πάρα πολλά σχετικά. Επιπλέον, νέα εργαλεία προστίθενται και παλαιά εργαλεία ή καταργούνται ή αλλάζουν οι δυνατότητες πρόσβασης των δωρεάν εκδόσεων.