Δραστηριότητα
- Διδακτικοί στόχοι
Οι μαθητές/ τριες:
- Να αναπτύξουν προβληματισμό και να εμβαθύνουν (αίτια, ερμηνεία, αξιολόγηση συμπεριφορών, κριτική στάση) γύρω από το γενικό θέμα ειρήνη-πόλεμος.
- Να διακρίνουν τα είδη των κειμένων που προσεγγίζουν το θέμα πόλεμος – ειρήνη.
- Να διακρίνουν τα επιχειρήματα που υποστηρίζουν την ειρήνη.
- Ν α αναπτύξουν λεξιλόγιο όρων και να ασκηθούν στη δημιουργία παραγράφων σύγκρισης και αντίθεσης.
- Να μάθουν τους τρόπους με τους οποίους εκφράζεται στη γλώσσα μας η έννοια της αιτίας.
- Να μελετήσουν και να ασκηθούν στη σωστή χρήση του υποταγμένου λόγου και ιδιαίτερα των δευτερευουσών αιτιολογικών προτάσεων.
- Πλεονεκτήματα της πρότασης
- Ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων.
- Δίνεται έμφαση στην απόκτηση δεξιοτήτων γραμματισμού.
- Οι κειμενικές ενότητες ανήκουν σε διάφορα είδη λόγου.
- Το περιβάλλον διδασκαλίας είναι πλούσιο σε ερεθίσματα και αποφεύγεται η μονοτονία.
- Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν στους μαθητές
- η καλλιέργεια της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες,
- η ενίσχυση του διαλόγου και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών,
- ο προβληματισμός των μαθητών και η προαγωγή κριτικής σκέψης.
- Ειδικότεροι στόχοι σε σχέση με τις ΤΠΕ και το Νέο Γραμματισμό
- Να καταστήσουμε το μάθημα ελκυστικό για τους μαθητές μας με τη χρήση ΤΠΕ.
- Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή αλλά και με τη μεθοδευμένη χρήση του διαδικτύου στη διδακτική διαδικασία.
- Να εξοικειωθούν με την αναζήτηση σε σώματα κειμένων και σε ηλεκτρονικά λεξικά.
- Να αποκτήσουν δεξιότητες άντλησης, συλλογής, οργάνωσης, ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων.
- Να αναπτύσσουν οι μαθητές μας πρωτοβουλίες και κριτική ικανότητα από τη διερεύνηση και την επιλογή των κειμένων.
- Να προσανατολιστούν στη νέα κειμενικότητα με τη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων (π.χ ψηφιακή αφίσα).