Εισαγωγή
Διδακτικός σχεδιασμός με βάση το μοντέλο των Πολυγραμματισμών (τοποθετημένη πρακτική, ανοιχτή διδασκαλία, κριτική πλαισίωση και μετασχηματισμένη πρακτική).
1η Διδακτική ώρα
Αφόρμηση
Brainstorming (Καταιγισμός ιδεών)
(Συμμετέχει η ολομέλεια της τάξης)/ Διάρκεια 10΄
Α) Δείχνουμε κάποιες από τις εικόνες στους μαθητές. Δίνουμε τη λέξη «ειρήνη» και οι μαθητές λένε όποια λέξη τους έρχεται στο μυαλό σχετική με την ειρήνη. Δημιουργούμε μια στήλη με τις λέξεις.Το λεξιλόγιο του πίνακα θα αξιοποιηθεί και στο τέλος για την παραγωγή του γραπτού λόγου. Στη συνέχεια τους δίνουμε τη λέξη «πόλεμος» και δημιουργούμε μια δεύτερη στήλη και συζητάμε για θέματα όπως:
- Ποια καλά προσφέρει η ειρηνική ζωή στον άνθρωπο;
- Υπάρχουν περιοχές στον πλανήτη σήμερα που στερούνται αυτά τα καλά;
- Ποια κατάσταση επικρατεί στις εμπόλεμες περιοχές;
- Στην Ελλάδα επικρατεί ειρήνη ή πόλεμος; Δέχεται απειλές η χώρα μας;
Β) Δείχνουμε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και οι μαθητές απαντούν προφορικά στα ερωτήματα που ακολουθούν (Διάρκεια 15’ ).
- Ποιες πληροφορίες παρέχονται στις παραπάνω εφημερίδες και με ποιο τρόπο παρουσιάζονται; Πώς συμβάλλει στο νόημα η εικόνα;
- Από ποια γλωσσικά μέσα καταλαβαίνουμε την ιδεολογία της εφημερίδας;
- Δώστε ένα δικό σας τίτλο για το ίδιο θέμα