Δραστηριότητα
1η Δραστηριότητα.
Σκοπός η κίνηση γάτας με βελάκια πληκτρολογίου. (Οι μαθητές είναι ήδη εξοικειωμένοι με τη διαχείριση υπόβαθρου και προσθήκη μορφής)
α) Επισκεφτείτε το ιστότοπο Scratch 3.0 https://scratch.mit.edu/projects/
β) Εισάγετε ένα υπόβαθρο σας αρέσει και πειραματιστείτε με τις εντολές που έχετε μπροστά σας προκειμένου να κάνετε τη γάτα να κινείται προς τα πάνω με το πάνω βελάκι από το πληκτρολόγιο. Αλλάξτε τις τιμές στο δείξε κατεύθυνση και κινήσου για να δείτε τι συμβαίνει.
γ) Αντιγράψτε τις εντολές με δεξί κλικ και διπλασιασμό και αλλάξτε τις εντολές «Όταν πατηθεί πλήκτρο» και «Δείξε κατεύθυνση» για να κινείται η γάτα προς όλες τις κατευθύνσεις.»
δ) Μειώστε το μέγεθος της γάτας στο 80% και αποθηκεύστε το έργο στον υπολογιστή σας.
2η Δραστηριότητα.
Σκοπός η κίνηση της μορφής Mouse1 με το ποντίκι του υπολογιστή.
α) Εισάγετε τη μορφή Mouse1, μειώστε το μέγεθος στο 50% και στην καρτέλα ήχοι διαγράψτε τον ήχο POP και εισάγετε τον ήχο Meow2.
β) Πειραματιστείτε με τις παρακάτω εντολές για να κάνετε τη μορφή Mouse1 να ακολουθεί το ποντίκι του υπολογιστή ενώ όταν οι δύο μορφές αγγίζονται μεταξύ τους να ακούγεται ο ήχος Meow2. Η εντολή της επανάληψης θα περικλείει όλες τις εντολές εκτός από την «όταν γίνει κλικ στην πράσινη σημαία».
γ) Αποθηκεύστε το έργο στον υπολογιστή σας.
3η Δραστηριότητα
Ελεύθερο παιχνίδι. Οι μαθητές καλούνται να ανοίξουν ένα νέο περιβάλλον Scratch και να υλοποιήσουν το ίδιο ή παρόμοιο πρόγραμμα με κυνήγι μεταξύ όποιων μορφών θέλουν, ενώ αυτή τη φορά δεν προβάλλονται οι εντολές στον πίνακα.