Διαδικασία
Οι μαθητές χωρίζονται σε δυάδες και κάθονται ανά δύο σε κάθε υπολογιστή.
Το ένα παιδί στην πρώτη δραστηριότητα έχει τον έλεγχο του υπολογιστή και το άλλο καθοδηγεί και ελέγχει το πρώτο, κοιτάζοντας ταυτόχρονα τις οδηγίες και τις υποδείξεις στον πίνακα.
Στη δεύτερη δραστηριότητα αντιστρέφονται οι ρόλοι.
Οι μαθητές ήδη γνωρίζουν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Scratch 3.0, να αλλάζουν υπόβαθρα και να βάζουν νέες μορφές πέρα από τη γάτα του Scratch. Επίσης έχουν διδαχθεί σε προηγούμενο μάθημα την εντολή «Όταν γίνει κλικ σε Σημαία», «Κινήσου x Βήματα», «Επόμενη ενδυμασία» και «Επανάλαβε για πάντα».
Στη συνέχεια δίνονται οδηγίες για το πώς λειτουργεί η εντολή «Όταν πατηθεί πλήκτρο» και καλούνται να δουν στον πίνακα τις εντολές που θα χρησιμοποιήσουν για την πρώτη δραστηριότητα. Στη συνέχεια καλούνται να υλοποιήσουν πρόγραμμα και να κάνουν την γάτα να κινείται με τα βελάκια του υπολογιστή.
Όταν τα καταφέρουν όλες οι ομάδες τότε αποθηκεύουν την εργασία τους και αλλάζουν οι ρόλοι για να προχωρήσουν στην δεύτερη δραστηριότητα.
Δίνονται εξηγήσεις για την λειτουργία της εντολής "Δείξε προς Δείκτη ποντικιού" και "Εάν" και του αισθητήρα "αγγίζει μορφή".
Ο δάσκαλος λύνει απορίες και περιμένει να τελειώσουν όλες οι ομάδες. Κάνουν αποθήκευση και προχωρούν στην τρίτη δραστηριότητα το ελεύθερο παιχνίδι επιλέγοντας υπόβαθρα και μορφές που τους αρέσουν.