"ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ του ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ στην Διαπολιτισμική Αγορά"

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Η ενότητα παρουσιάζει συνοπτικά τις αιτίες και τις επιδράσεις της αγοραστικής συμπεριφοράς του καταναλωτή στην Διαπολιτισμική Αγορά . Η ανάλυση της αγοραστικής συμπεριφοράς του καταναλωτή . Οι ανάγκες και οι επιδράσεις της κοινωνίας που ασκούνται στον κάθε καταναλωτή κάνει την αγοραστική του συμπεριφορά μοναδική , από περιοχή σε περιοχή .

Συγκεκριμένα :

Η Ιστοσελίδα , απευθύνεται στο μάθημα του Marketing και στο επαγγελματικό πεδίο της Οικονομίας στον τομέα της Αγοράς , Προώθησης και Τελικής Επιλογή Προϊόντος . Mε τη συγκεκριμένη ενότητα θα πρέπει οι μαθητές να καταλάβουν ότι η κατανάλωση των προϊόντων εξαρτάται από τους διαφορετικούς χαρακτήρες των καταναλωτών . Βάσει αυτού θα πρέπει να κατανοήσουν το πεδίο του Marketing ως επαγγελματικό τομέα και την άμεση σχέση του με την επιστήμη της Οικονομίας . Θα πρέπει να κατανοήσουν ότι ο συγκεκριμένος τομέας έχει ως σκοπό την προσπάθεια ικανοποίησης του κάθε ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ και αυτό επιτυγχάνεται με την γνώση των χαρακτηριστικών της συμπεριφοράς του κάθε καταναλωτή . Η γνώση πρέπει να στηρίζεται σε γεγονότα , παρά σε υποθέσεις . Οι μαθητές θα πρέπει να διαπιστώσουν ότι η επιστήμη του Marketing συνθέτει χαρακτηριστικά από πολλές επιστήμες για την προώθηση των προϊόντων και για την αποτελεσματική ικανοποίηση των καταναλωτών και δεν είναι μια απλή διαδικασία. Ο Marketer πρέπει να έχει γνώσεις από τις επιστήμες της ψυχολογίας , της κοινωνιολογίας , της ανθρωπολογίας και της οικονομίας , οι οποίες συνθέτουν την προσωπικότητα του καταναλωτή . Επίσης λόγω της παγκοσμιοποίησης και της διαπολιτισμικότητας θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του , εκτός από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τοπικής αγοράς , ότι θα πρέπει να περιέχει και στοιχεία από επιρροές άλλων εθνικοτήτων , ώστε να απευθύνεται σε μεγαλύτερο εύρος του κοινωνικού συνόλου .

Λέξεις-κλειδιά : Περιβάλλον (οικονομικό – πολιτικό – τεχνολογικό) - Προσωπικότητα - Παράγοντες (πολιτιστικοί - κοινωνικοί - ψυχολογικοί - κουλτούρα) -  Καθοδηγητές γνώμης - Αγοραστική Συμπεριφορά - Ανάγκη - Κίνητρο - Αντίληψη - Διαπολιτισμική αγορά

Γνωστικό αντικείμενο Σεναρίου : Το γνωστικό αντικείμενο της "ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ του ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ στην Διαπολιτισμική Αγορά" είναι κεφάλαιο του Marketing , στην Β'Λυκείου ΕΠΑΛ . Αναλυτικά :

1. θεωρητικά το Βασικό Μοντέλο Συμπεριφοράς του Καταναλωτή 2. θεωρητικά για τα είδη της Αγοραστικής Συμπεριφοράς 3. θεωρητικά για τα Ερεθίσματα Ενεργοποίησης της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή 4. θεωρητικά για τους Παράγοντες που επιδρούν για την Συμπεριφορά του Καταναλωτή 5. θεωρητικά για την επεξήγηση της Συμπεριφορά του Καταναλωτή σε σχέση με την ιεράρχηση των αναγκών 6. θεωρητικά για τη Συμπεριφορά του Καταναλωτή μετά την αγορά 7. θεωρητικά για το Marketing σε συνάρτηση με τον Καταναλωτή 8. θεωρητικά για τις Επιστήμες που ερευνούν την Συμπεριφορά του Καταναλωτή 9. θεωρητικά για το Διαπολιτισμικό στοιχείο της Συμπεριφοράς του Καταναλωτή 10. συμπεράσματα με Εικονογράφηση : "Δείγμα Καταναλωτικής προσέγγισης"

 

Σκοποί και στόχοι των δραστηριοτήτων

• η ανάλυση των διαφορετικών προσεγγίσεων της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών ,

• η ερμήνευση της αγοραστικής συμπεριφοράς βάσει της ιεράρχησης των αναγκών

• η ανάλυση των ψυχολογικών και κοινωνικών παραγόντων που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών (διαπολιτισμικοί παράγοντες)

• η ερμήνευση της ψυχολογικής συμπεριφοράς του καταναλωτή μετά την αγορά

 

Να κατανοήσουν οι μαθητές :

• ότι υπάρχουν διάφορα είδη αγοραστικών συμπεριφορών

• πώς οι άνθρωποι ικανοποιούν κάποιες συγκεκριμένες καταναλωτικές συμπεριφορές

• πώς το άτομο ως μέλος του κοινωνικού συνόλου δεν ενεργεί ανεξάρτητα από τους γύρω του . Αλλά η επαφή με τους 'άλλους' , ο τρόπος που μεγάλωσε και γενικά το περιβάλλον στο οποίο ζει , δηλαδή τα κοινωνικά πλαίσια που δρα , επηρεάζουν την καταναλωτική του συμπεριφορά , καθώς και την μετέπειτα αγοραστική του συμπεριφορά

• ότι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι και ο καθένας αισθάνεται τις ανάγκες του με διαφορετική ένταση .

                                                             Συνεπώς ο τρόπος με τον οποίο ικανοποιούν όλοι τις ανάγκες τους είναι διαφορετικός .

 

Επίσης ,

Οι μαθητές μετά το πέρας του μαθήματος, θα είναι σε θέση να μπορούν:

* Να συνδυάσουν το περιεχόμενο του μαθήματος με την επιστήμη του Marketing , με τον κόσμο της αγοράς και με τον χώρο της εργασίας για την εξαγωγή & προώθηση ενός     προϊόντος

* Να μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά το διαδίκτυο στην προσπάθεια αναζήτησης & επεξεργασίας πληροφοριών για το συγκεκριμένο θέμα

* Να αξιοποιήσουν το πρόγραμμα Inspiration (που είχαν διδαχθεί) , δημιουργώντας εννοιολογικούς χάρτες για την εμβάθυνση του υλικού του συγκεκριμένου μαθήματος