Διαδικασία
Σύντομη περιγραφή
Η συγκεκριμένη διδακτική ενότητα έχει προγραμματιστεί να υλοποιηθεί σε τρεις διδακτικές ώρες.
Στην 1η διδακτική ώρα θα εφαρμοστεί το μεικτό μοντέλο διδασκαλίας παραδοσιακή - δασκαλοκεντρική (με παρουσίαση powerpoint - 1o μέρος ) & με την συμμετοχή των μαθητών . Στην 2η διδακτική ώρα θα εφαρμοστεί και πάλι το μεικτό μοντέλο διδασκαλίας , με παρουσίαση powerpoint - 2ο μέρος , με παρουσίαση video & με την συμμετοχή των μαθητών . Στο τέλος της 2ης διδακτικής ώρας θα δοθεί εργασία εφαρμογής όπου οι μαθητές ενθαρρύνονται να συνεργαστούν (την οποία μπορούν να την επεξεργαστούν και ατομικά στο σπίτι) , με σκοπό να οδηγηθούν και να εμπεδώσουν την γνώση της συγκεκριμένης ενότητας . Στην 3η διδακτική ώρα θα υλοποιηθεί η εργασία αξιολόγησης στην αίθουσα Η/Υ για την κατασκευή & παρουσίαση τριών εννοιολογικών χαρτών .
Αναλυτικά :
- 1 διδακτική ώρα
* χρήση power point (Συμπεριφορά του Καταναλωτή: μέρος Ι) & παρουσίαση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (20 min)
* ανάπτυξη απόψεων , συζήτηση , τίθενται προβληματισμοί από μέρους των μαθητών & ο εκπαιδευτικός λύνει τις απορίες τους (15 min)
*ο εκπαιδευτικός θέτει στοχευόμενες ερωτήσεις επί του θέματος , για την αξιολόγηση του μαθήματος (10 min) (20 min)
- 2 διδακτική ώρα
* επανάληψη , περιληπτικά της παρουσίαση της διδακτικής ενότητας (5 min)
* χρήση power point (Συμπεριφορά του Καταναλωτή: μέρος ΙΙ) & συνέχιση παρουσίασης του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (10 min)
* προβολή video "ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ MARKET" (4 min) * ανάπτυξη απόψεων , συζήτηση , τίθενται προβληματισμοί από μέρους των μαθητών , ο εκπαιδευτικός θέτει στοχευόμενες ερωτήσεις επί του θέματος (15 min)
* δίδονται & διαβάζονται τα συμπεράσματα με Εικονογράφηση : "Δείγμα Καταναλωτικής προσέγγισης" (5 min)
* δίδεται ατομική εργασία (6 min)
- 3 διδακτική ώρα
στην αίθουσα Η/Υ με την χρήση του προγράμματος Inspiration , οι μαθητές χωρίζονται σε τρεις ομάδες (ομάδα Α) , (ομάδα Β) & (ομάδα Γ) .
* Η ομάδα Α θα κατασκευάσει και θα παρουσιάσει εννοιολογικό χάρτη με θέμα : 'τους παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά'
* Η ομάδα Β θα κατασκευάσει και θα παρουσιάσει εννοιολογικό χάρτη με θέμα : 'τις καταναλωτικές ενέργειες ενός αγοραστή'
* Η ομάδα Γ θα κατασκευάσει και θα παρουσιάσει εννοιολογικό χάρτη με θέμα : 'είδη καταναλωτικών συμπεριφορών'
Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το διαπολιτισμικό στοιχείο