Από πού να πιώ νερό;

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν παιδιά ......!!

 

Α΄ΦΑΣΗ

Υγιεινολόγοι Μηχανικοί

Κεντρικά ερωτήματα:

- Η ποιότητα του νερού που φτάνει στις βρύσες μας παρακολουθείται σταθερά. Ποιοι το κάνουν αυτό και πώς;

- Στην πράξη, μέσα από τι διαδρομές φτάνει το νερό από τις πηγές στις βρύσες μας; Με τι τρόπους επεμβαίνει η ΔΕΥΑΜΒ για να βελτιώσει την ποιότητά του; Η ποιότητα διαφέρει;

α. υποομάδα:

Θα ασχοληθεί με το ερώτημα:

Η ποιότητα του νερού που φτάνει στις βρύσες μας παρακολουθείται σταθερά. Ποιοι το κάνουν αυτό και πώς;

Από την έρευνα που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχω εντοπίσει πηγές (θα τις βρείτε στο στάδιο ΄΄Πηγές-Μέσα΄΄) που θα σας πληροφορήσουν για τα παρακάτω: ποιος είναι ο νόμος για την ποιότητα του πόσιμου νερού, ποιοι ευθύνονται για την Ύδρευση και ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους, τι εννοούμε με τη λέξη ''παράμετροι'' και τι με την ''παρακολούθηση'', ποια μπορεί να είναι τα σημεία δειγματοληψίας, πού γίνονται στη συνέχεια οι έλεγχοι ποιότητας, ποια στοιχεία, δηλαδή παράμετροι, ελέγχονται και τι ενέργειες γίνονται να είναι ασφαλές το πόσιμο νερό.  

Συμβουλή για το πώς θα δουλέψετε:

Τα στοιχεία αυτά θα τα σημειώσετε σε ένα φύλλο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με άλλες ομάδες ή σε παρουσίαση στην τάξη.

β. υποομάδα:

Θα ασχοληθεί με το ερώτημα:

Στην πράξη, μέσα από τι διαδρομές φτάνει το νερό από τις πηγές στις βρύσες μας; Με τι τρόπους επεμβαίνει η ΔΕΥΑΜΒ για να βελτιώσει την ποιότητά του; Η ποιότητα διαφέρει;

Από την έρευνα που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχω εντοπίσει πηγές (θα τις βρείτε στο στάδιο ΄΄Πηγές-Μέσα΄΄) που θα σας δώσουν πληροφορίες για τα παρακάτω: το δίκτυο ύδρευσης και ο τρόπος ύδρευσης του Βόλου. Δηλαδή, από πού παίρνει νερό ο Βόλος ή αλλιώς πώς υδρεύεται, ποια είναι η ποιότητα των νερών των διαφορετικών πηγών, πώς προκύπτει η τελική ποιότητα του νερού που πίνουμε, ποιες είναι οι χρήσεις του νερού.

Συμβουλή για το πώς θα δουλέψετε:

Τα στοιχεία αυτά θα τα σημειώσετε σε ένα φύλλο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με άλλες ομάδες ή σε παρουσίαση στην τάξη.

 

Χημικοί

Κεντρικά ερωτήματα:

- Ποιες τιμές πρέπει να έχει το νερό της βρύσης και τα εμφιαλωμένα νερά, σύμφωνα με τη νομοθεσία;

- Ποιες μέθοδοι απολύμανσης υπάρχουν; Ποια κυριαρχεί; Ποια είναι η καλύτερη;

α. υποομάδα:

Θα ασχοληθεί με το ερώτημα:

Ποιες τιμές πρέπει να έχει το νερό της βρύσης και τα εμφιαλωμένα νερά, σύμφωνα με τη νομοθεσία;

Από την έρευνα που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχω εντοπίσει πηγές (θα τις βρείτε στο στάδιο ΄΄Πηγές-Μέσα΄΄) που θα σας δώσουν πληροφορίες για τα παρακάτω: τα είδη των νερών (βρύσης, εμφιαλωμένα, κ.λπ.), θα συγκρίνετε τις τιμές του νερού της βρύσης με τις τιμές που ορίζει ο νόμος, με γνώμονα το τετράδιο του Χημείου και θα συγκρίνετε τις τιμές που αναγράφονται στην ετικέτα των εμφιαλωμένων νερών με τις τιμές που ορίζει ο νόμος.

Συμβουλή για το πώς θα δουλέψετε:

Τα στοιχεία αυτά θα τα σημειώσετε σε ένα φύλλο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με άλλες ομάδες ή σε παρουσίαση στην τάξη.

β. υποομάδα:

Θα ασχοληθεί με το ερώτημα:

Ποιες μέθοδοι απολύμανσης υπάρχουν; Ποια κυριαρχεί; Ποια είναι η καλύτερη;

Από την έρευνα που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχω εντοπίσει πηγές (θα τις βρείτε στο στάδιο ΄΄Πηγές-Μέσα΄΄) που θα σας δώσουν πληροφορίες για τα παρακάτω: ποιες είναι οι μέθοδοι απολύμανσης, ποια είναι η συνηθέστερα χρησιμοποιούμενη, ποια είναι η καλύτερη, ποια έχει τα πιο θετικά στοιχεία και γιατί.

Συμβουλή για το πώς θα δουλέψετε:

Τα στοιχεία αυτά θα τα σημειώσετε σε ένα φύλλο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με άλλες ομάδες ή σε παρουσίαση στην τάξη.

 

Περιβαλλοντολόγοι

Κεντρικά ερωτήματα:

- Πόση ενέργεια καταναλώνεται, πόσος χρόνος χρειάζεται για την διάσπαση, ποιες είναι οι επιπτώσεις, πώς γίνεται η ανακύκλωση των εμφιαλωμένων νερών, πόσο κοστίζει η αγορά τους;

- Τι είδη φίλτρων υπάρχουν, πώς λειτουργούν;

α. υποομάδα:

Θα ασχοληθεί με το ερώτημα:

Πόση ενέργεια καταναλώνεται, πόσος χρόνος χρειάζεται για την διάσπαση, ποιες είναι οι επιπτώσεις, πώς γίνεται η ανακύκλωση των εμφιαλωμένων νερών, πόσο κοστίζει η αγορά τους;

Από την έρευνα που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχω εντοπίσει πηγές (θα τις βρείτε στο στάδιο ΄΄Πηγές-Μέσα΄΄) που θα σας δώσουν πληροφορίες για τα παρακάτω: πόση ενέργεια απαιτείται για να κατασκευαστούν τα εμφιαλωμένα νερά-μπουκάλια, πόσος χρόνος χρειάζεται για να διασπαστούν, ποιες είναι οι επιπτώσεις των σκουπιδιών από τα εμφιαλωμένα νερά στο περιβάλλον, πώς γίνεται η ανακύκλωση των εμφιαλωμένων νερών, πόσο κοστίζει η αγορά τους.

Συμβουλή για το πώς θα δουλέψετε:

Τα στοιχεία αυτά θα τα σημειώσετε σε ένα φύλλο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με άλλες ομάδες ή σε παρουσίαση στην τάξη.

β. υποομάδα:

Θα ασχοληθεί με το ερώτημα:

Τι είδη φίλτρων υπάρχουν, πώς λειτουργούν;

Από την έρευνα που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχω εντοπίσει πηγές (θα τις βρείτε στο στάδιο ΄΄Πηγές-Μέσα΄΄) που θα σας δώσουν πληροφορίες για τα παρακάτω: τα είδη και ο ρόλος των φίλτρων, από τι μας προστατεύουν, τι στοιχεία εγκλωβίζουν και αν αφαιρούν στοιχεία που είναι χρήσιμα για τον οργανισμό.

Συμβουλή για το πώς θα δουλέψετε:

Τα στοιχεία αυτά θα τα σημειώσετε σε ένα φύλλο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με άλλες ομάδες ή σε παρουσίαση στην τάξη.

 

Ενεργοί Πολίτες

Κεντρικά ερωτήματα:

- Ποιες είναι οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, κ.λπ. και τα ΜΜΕ που μπορούν να δώσουν ΄΄φωνή΄΄ στη πρόταση των μαθητών;

- Ποια είναι η οργάνωση του κράτους, των εταιρειών;

α. υποομάδα:

Θα ασχοληθεί με το ερώτημα:

Ποιες είναι οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, κ.λπ. και τα ΜΜΕ που μπορούν να δώσουν ΄΄φωνή΄΄ στη πρόταση των μαθητών;

Από την έρευνα που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχω εντοπίσει πηγές (θα τις βρείτε στο στάδιο ΄΄Πηγές-Μέσα΄΄) που θα σας δώσουν πληροφορίες για τα παρακάτω: ποιες είναι οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, κ.λπ. και τα ΜΜΕ που μπορούν να «υιοθετήσουν» τα αποτελέσματα της έρευνας των συμμαθητών σας και να τα βάλουν στην ατζέντα τους, προκειμένου να βρεθούν λύσεις που είναι πιο κοντά στο συμφέρον των πολιτών.

Συμβουλή για το πώς θα δουλέψετε:

Τα στοιχεία αυτά θα τα σημειώσετε σε ένα φύλλο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με άλλες ομάδες ή σε παρουσίαση στην τάξη.

β. υποομάδα:

Θα ασχοληθεί με το ερώτημα:

Ποια είναι η οργάνωση του κράτους, των εταιρειών;

Από την έρευνα που έχω κάνει μέχρι στιγμής έχω εντοπίσει πηγές (θα τις βρείτε στο στάδιο ΄΄Πηγές-Μέσα΄΄) που θα σας δώσουν πληροφορίες για τα παρακάτω: την οργάνωση του κράτους, την οργάνωση των εταιρειών, τον εντοπισμό εκείνων των εταιρειών και των γραφείων του δήμου που μπορείτε να απευθυνθείτε και να δείξετε την πρότασή σας, προκειμένου να τους πείσετε για αλλαγές.

Συμβουλή για το πώς θα δουλέψετε:

Τα στοιχεία αυτά θα τα σημειώσετε σε ένα φύλλο, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με άλλες ομάδες ή σε παρουσίαση στην τάξη.

 

Αφού συλλέξετε τις πληροφορίες, η κάθε ομάδα θα παρουσιάσει τις δικές της στην τάξη, προκειμένου να ακουστούν και να κριθούν απόψεις, ιδέες, αποφάσεις. Αυτό θα βοηθήσει τον κάθε μαθητή να αρχίσει σιγά-σιγά να διαμορφώνει άποψη και να καταλήγει σε συμπεράσματα.

 

Β΄ΦΑΣΗ

    Στη συνέχεια, αφού τελειώσετε με την παραπάνω έρευνα, θα δημιουργήσετε και πάλι ομάδες για να προτείνετε λύσεις. Οι ομάδες που θα δημιουργηθούν θα έχουν Περιβαλλοντολόγο, Χημικό, Ενεργό Πολίτη, Υγιεινολόγο Μηχανικό. Την λύση/πρόταση θα την γράψετε σε ένα φύλλο και θα την δικαιολογήσετε. Η λύση/πρόταση θα περιλαμβάνει τι προτείνετε στους κατοίκους του Βόλου να χρησιμοποιούν, δηλαδή τους συμβουλεύετε να πίνουν από τη βρύση, ή/και να αγοράζουν εμφιαλωμένα νερά, ή/και να τοποθετούν στην βρύση τους φίλτρο ή κάτι άλλο και γιατί; Σας υπενθυμίζω ότι για να βρείτε την κατάλληλη τελική λύση θα πρέπει να ακουστούν όλες οι απόψεις και να συνεργαστείτε. Μόνο έτσι η λύση σας θα είναι σφαιρική και ολοκληρωμένη. Πατήστε εδώ και θα βρείτε συμβουλές για μια επιτυχημένη συνεργασία. 

    Η κάθε ομάδα θα παρουσιάσει στην τάξη την πρόταση/λύση της. Έπειτα, θα ακολουθήσει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων και θα συζητηθούν τα υπέρ και τα κατά της κάθε λύσης/πρότασης. Για να προταθεί η τελική λύση, θα κάνετε συνεδρίαση. Δηλαδή, η κάθε ομάδα θα έχει 2 εκπροσώπους, οι οποίοι και πάλι θα προτείνουν την λύση τους και έπειτα, όλοι μαζί, θα καταλήξουν στο ποια είναι τελικά η καλύτερη/ καταλληλότερη λύση. Πατήστε εδώ για να βρείτε οδηγίες σύνταξης της πρότασης/λύσης.