Αξιολόγηση
Αυτό που πρέπει να έχετε έτοιμο στο τέλος είναι μια πρόταση - λύση για το πώς θα πρέπει να κινηθούμε ως πολίτες ανά ομάδες. Δηλαδή, να πίνουμε νερό από τη βρύση, από εμφιαλωμένα, να τοποθετήσουμε φίλτρα, κάτι άλλο; Αυτό που θα αξιολογηθεί κυρίως είναι η τεκμηρίωση της πρότασής σας, το πώς θα δικαιολογήσετε δηλαδή την πρότασή σας. Πατήστε εδώ για να δείτε τι βήματα θα πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να είναι επαρκής η αιτιολόγηση της πρότασης σας.
Ας δούμε τώρα, πώς θα καταλάβετε ότι εργαστήκατε και συνεργαστήκατε επιτυχώς με τους συμμαθητές σας . . . αλλά και πώς η/ο δασκάλα/-ος σας θα καταλάβει ότι η πρόταση σας είναι ολοκληρωμένη και καλά δικαιολογημένη και ότι σε αυτό το αποτέλεσμα βοήθησε η καλή συνεργασία σας . . .
πιο συγκεκριμένα,
1. η/ο δασκάλα/ος για να καταλάβει και να διαπιστώσει ότι το αποτέλεσμα της εργασίας είναι ποιοτικό και ότι και η συνεργασία σας είναι ποιοτική, θα συμβουλευτεί ένα φύλλο που περιέχει κάποια κριτήρια. Για να το βρείτε πατήστε εδώ. Στο φύλλο αυτό θα βρείτε κριτήρια που δείχνουν τόσο την ποιότητα της συνολικής εργασίας σας όσο και της συνεργασίας μεταξύ σας.
Τι θα αξιολογήσει η/ο δασκάλα/-ός σας;
- θα αξιολογήσει το περιεχόμενο της πρότασης, δηλαδή τι γράφετε, είναι συγκεκριμένη η πρότασή σας; είναι σαφής; καταλαβαίνουν οι άλλοι αυτό που θέλετε να προτείνετε;
- το κείμενό σας έχει ορθογραφικά και συντακτικά λάθη; μήπως τα λάθη αυτά, εμποδίζουν το κείμενο να βγάζει νόημα;
- το πώς συνεργαστήκατε; προσπαθούσατε να επιβάλλετε την άποψή σας; ακούγατε τους άλλους; ανταλλάσσατε απόψεις; συμμετείχαν όλοι στην συζήτηση;
- κατά την παρουσίαση της πρότασης σας στην τάξη, πώς συνεργαστήκατε; συνεννοηθήκατε πιο πριν να μιλήσουν όλοι οι συμμαθητές σας; ξεπεράσατε τον χρόνο που σας έδωσε ο δάσκαλος;
2. έπειτα, ο κάθε μαθητής θα έχει μπροστά του ένα φύλλο που θα του δείξει κατά πόσο συνεργάστηκε καλά με τους υπόλοιπους συμμαθητές του και αν τήρησε/ακολούθησε τις συμβουλές της ΄΄επιτυχημένης συνεργασίας΄΄ (βλέπε στη ΄΄Διαδικασία΄΄). Δηλαδή, θα αξιολογήσει την συμπεριφορά του απέναντι στους συμμαθητές του κατά την διάρκεια της εργασίας (σεβασμός, ανταλλαγή ιδεών/συναισθημάτων/απόψεων, ενθάρρυνση, επιδοκιμασία των απόψεων των άλλων) και το βαθμό που πιστεύει ότι η εργασία του και η προσπάθειά του συνέβαλαν στο να ολοκληρωθεί το κομμάτι της ομάδας. Για να βρείτε την αυτοαξιολόγηση κάντε κλικ εδώ
3. το κάθε μέλος-μαθητής της κάθε ομάδας θα αξιολογήσει όλα τα υπόλοιπα μέλη-μαθητές της ομάδας. Πιο συγκεκριμένα, το κάθε μέλος θα αξιολογήσει τον βαθμό συνεισφοράς των υπόλοιπων μελών στην εργασία και ποια σημεία φανερώνουν την συνεισφορά αυτή. Για την ετεροαξιολόγηση πατήστε εδώ
Ο βαθμός σας θα είναι ίδιος για κάθε μέλος και διαφορετικός για κάθε ομάδα.