Διαδικασία
Το όλο έργο απαιτεί ομάδες δράσης από μαθητές. Η όλη δράση-ομάδες μπορεί να αφορά ένα τμήμα ή και ολόκληρη τάξη. Θα δημιουργηθούν 5 ομαδες εργασίας αρχικά σε επίπεδο τάξης.
Ομάδα Α: <<ανιχνευτές-συλλέκτες>>. Είναι η ομάδα με την πιο απαιτητική εργασία.Είναι αυτοί που θα συγκεντρώσουν και θα καταγράψουν ηλεκτρονικά τις λέξεις του λεξικού-συλλογής.
Ομάδα Β: <<αγγλομαθείς>>. Αυτοί θα καταγράψουν την προφορά με λατινικούς χαρακτήρες όσο το δυνατόν πιο παραστατικά και θα ερμηνεύσουν τη λέξη στα αγγλικά. (Στήλες δηλ. 2 και 4)
Ομάδα Γ: <<ερμηνευτές φιλόλογοι>>. Αυτοί είναι υπεύθυνοι για τη στήλη 3 όπου θα ερμηνευτεί η λέξη σύμφωνα με τη κυρίαρχη γλωσσική σύμβαση-ιδίωμα και θα παρουσιαστεί η σημασία της.
Ομάδα Δ: <<ελεγκτές-λογοκριτές>>. Αυτοί θα κάνουν τον τελικό έλεγχο του λεξικού, θα κοιτάξουν για πιθανές επικαλύψεις λέξεων, θα αποκλείσουν ίσως λέξεις με προσβλητικό περιεχόμενο ή θα ερμηνεύσουν ξανά κάποιες.
Ομάδα Ε: <<κειμενογράφοι>>. Αυτοί θα είναι υπεύθυνοι για τη τελική μορφή του προϊόντος και την πιθανή ανάρτησή του. Είναι αυτοί που θα δώσουν στη εργασία των ομάδων την οριστική e-μορφή. Η δουλειά τους είναι <<εκδοτική>> και τελικά διαμορφωτική. Μπορούν να είναι ακόμα οι εσωτερικοί αυτοαξιολογητές της όλης δράσης. Σε ό,τι αφορά τη συλλογή λέξεων η ανίχνευση προτείνεται να γίνει οχι μόνο μέσα από το ήδη χρησιμοποιούμενο πρπσωπικό λεξιλόγιο των μαθητών, αλλά να συλλεγούν λέξεις με τη μορφή συνέντευξης μέσα από τους νεανικούς κύκλους συναναστροφών , νεανικά στέκια, άλλα σχολεία, ακόμα και από κάποιες ομάδες ενηλίκων.