Διαδικασία
- 1η Φάση: Ενεργοποίηση προγενέστερης γνώσης και ευαισθητοποίηση - προετοιμασία των μαθητών για το επαναληπτικό μάθημα "Για τ' αγγελάκια του ουρανού":
1.α) Παρακολουθούν βιντεομάθημα (μέχρι το 03:04) για να θυμηθούν τα δίψηφα σύμφωνα, τα δίψηφα φωνήεντα και τους συνδυασμούς. 1.β) Παρακολουθούν τη συνέχεια του βιντεομαθήματος (έως το 03:15) και, ακολουθώντας τις οδηγίες που τους δίνονται στο βίντεο, παρατηρούν την εικόνα του μαθήματος και απαντούν σε ερωτήσεις. |
2.α) Παρακολουθούν βίντεο ανάγνωσης του ποιήματος «Για τ’ αγγελάκια του ουρανού» (διάρκεια 0:36). 2.β) Πραγματοποιούν ατομική εξάσκηση στην ανάγνωση του ίδιου ποιήματος. |
3.α) Μελετούν το αρχείο «Θυμάμαι τα στοιχεία του ποιήματος», προκειμένου να ενεργοποιήσουν τη σχετική προγενέστερη γνώση. 3.β) Εντοπίζουν στο ποίημα του μαθήματος «Για τ’ αγγελάκια του ουρανού» τα βασικά του στοιχεία και τα σημειώνουν στο βιβλίο τους. |
Οι μαθητές παρακολουθούν το βιντεομάθημα στο οποίο βρίσκουν δραστηριότητες εξάσκησης. Ακολουθώντας τις προφορικές και γραπτές οδηγίες που τους δίνονται πραγματοποιούν τις δραστηριότητες: |
1.α) Μαντεύουν την εικόνα και την ενώνουν με το αντίστοιχο δίψηφο σύμφωνο που έχει μέσα η λέξη. 1.β) Διαλέγουν το κατάλληλο δίψηφο σύμφωνο για να συμπληρώσουν τη λέξη. |
2. Ποιο σύμφωνο κρύβεται σε κάθε λέξη;
Λένε δυνατά τι δείχνει η εικόνα και εντοπίζουν το δίψηφο σύμφωνο που υπάρχει στην λέξη. Έπειτα το γράφουν στο αντίστοιχο κουτάκι. |
3. Επανάληψη στα Δίψηφα φωνήεντα
3.α) Θυμούνται τα δίψηφα φωνήεντα (ποια είναι, μέσα σε λέξεις, εκφορά). 3.β) Επιλέγουν τις λέξεις μέσα σε κείμενο που περιλαμβάνουν δίψηφα φωνήεντα. Πραγματοποιούν έλεγχο στο τέλος της δραστηριότητας και την επαναλαμβάνουν αν χρειαστεί. 3.γ) Σέρνουν το κατάλληλο δίψηφο φωνήεν και το τοποθετούν στη λέξη από την οποία λείπει. Πραγματοποιούν έλεγχο στο τέλος της δραστηριότητας και την επαναλαμβάνουν αν χρειαστεί. 3.δ) Σέρνουν την κατάλληλη λέξη που περιέχει δίψηφο φωνήεν και την τοποθετούν στην πρόταση από την οποία λείπει. Πραγματοποιούν έλεγχο στο τέλος της δραστηριότητας και την επαναλαμβάνουν αν χρειαστεί. |
3.ε) Διαβάζουν τις προτάσεις και ηχογραφούν τη φωνή τους.