Διαδικασία
Αρχικά, δείχνουμε διάφορες εικόνες από τρόφιμα με διαφορετικές μεθόδους συντήρησης (πχ αποξηραμένα βερύκοκα, γάλα υψηλής παστερίωσης, κατεψυγμένα αλιεύματα, τρόφιμα με προσθήκη συντηρητικών, προϊόντα ζύμωσης). Τους ρωτάμε τι βλέπουν στις εικόνες και κάνουμε μια συζήτηση με βάση τις εικόνες σε σχέση και με τον τίτλο του σημερινού μαθήματος (μέθοδοι συντήρησης των τροφίμων).
Χωρίζουμε σε ομάδες τους μαθητές της τάξης, με βάση τις απαντήσεις των μαθητών σε ερωτήσεις ενός κοινωνιογράμματος που είχε διαμορφρωθεί σε προηγούμενο μάθημα. Οι ομάδες είναι όσες και οι μέθοδοι συντήρησης που θα μελετηθούν (συνολικά 6: συντήρηση με υψηλές θερμοκρασίες, με ακτινοβόληση, με χαμηλές θερμοκρασίες, με απομάκρυνση νερού, με προθήκη σακχάρων ή άλλων συστατικών και με επικράτηση επιθυμητών μικροοργανισμών). Κάθε ομάδα, απαρτίζεται από 3-4 άτομα, ανάλογα με τα άτομα που έχει το κάθε τμήμα. Σε κάθε ομάδα διευκρινίζεται η μέθοδος συντήρησης που θα μελετήσει, οι πηγές που θα χρησιμοποιήσει, καθώς και ο χρόνος που έχει στη διάθεσή της. Ο χρόνος αυτού του σταδίου είναι περίπου 5 λεπτά (μέσα στα οποία είναι και ο καθορισμός των ρόλων στην κάθε ομάδα).
Στη συνέχεια, δίνουμε σε κάθε ομάδα ένα φύλλο εργασίας για κάθε ομάδα, στο οποίο διευκρινίζεται και ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους για την έρευνα, καθώς και οι πηγές στις οποίες θα ψάξουνοι μαθητές. Συνολικός χρόνος περίπου 25 λεπτά.
Στο τελευταίο στάδιο (περίπου 15 λεπτά) ένας μαθητής από κάθε ομάδα συνοψίζει τα αποτελέμστα της έρευνας της ομάδας του κι έτσι σιγά σιγά σχηματίζεται όλη η διδακτική ενότητα. Μετά, μοιράζονται κάποια φύλλα πληροφοριών στους μαθητές για το σπίτι, φύλλα εργασίας για το σπίτι (για να διαπιστωθεί κατά πόσο έγινε κατανοητό το μάθημα) και φύλλλα αξιολόγησης (ατομικά και ομαδικά) για να τα συμπληρώσουν στο σπίτι. Όλα αυτά θα συζητηθούν στο επόμενο μάθημα.