Διαδικασία
1η Ομάδα
Οι μαθητές καλούνται να παρουσιάσουν ανά ζευγάρια ( 2 κάθε φορά) ένα παιχνίδι ρόλων όπου ο ένας μαθητής θα αναφέρει μία όψη ενός δικαιώματος και ο άλλος θα αναφέρει την υποχρέωση που γεννά αυτό το δικαίωμα. Οι μαθητές αργότερα καλούνται να υποδυθούν πολίτες των οποίων τα δικαιώματα έχουν καταπατηθεί και οι οποίοι διεκδικούν τα δικαιώματα τους.
2η Ομάδα
Αναλαμβάνοντας δράση για τα ανθρώπινα δικαιώματα…
Τα μέλη αυτής της ομάδας καταγράψτε στον διαδραστικό πίνακα της τάξης:
· Ένα σημαντικό δικαίωμα που πρέπει να απολαμβάνουν όλα τα παιδιά.
· Ένα δικαίωμα που έχετε στερηθεί προσωπικά.
· Μια υποχρέωση που δεν έχετε τηρήσει απέναντι στη πολιτεία ή το συμπολίτη σας.
· Ένα παράδειγμα διακρίσεων.
· Ένα παράδειγμα καταπάτησης του δικαιώματος στην αγορά εργασίας.
Μπορείτε τώρα αν επιθυμείτε να έρθετε σε επαφή με μια τοπική οργάνωση που ασχολείται με τα ανθρώπινα δικαιώματα ή με την κοινωνική πρόνοια και να συζητήσετε για τα παραδείγματα που συγκεντρώσατε από τη δραστηριότητα καθώς και να μάθετε από τους ειδικούς για το πώς μπορείτε να βοηθήσετε τους άλλους ή και να βοηθηθείτε σε σχέση με τις παραπάνω περιπτώσεις.
3η Ομάδα
Αφού ανατρέξετε στις αντίστοιχες διαδικτυακές πηγές, μπορείτε να συγκεντρώσετε και να συνθέσετε υλικό για το έργο των οργανώσεων προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να το παρουσιάσετε στη τάξη χρησιμοποιώντας power point.