Εισαγωγή
Οι μαθητές προσέρχονται στη διδασκαλία με ήδη διαμορφωμένες αντιλήψεις για τα φυσικά φαινόμενα, καθώς και τις σχετικές με αυτά έννοιες, προτού διδαχθούν για αυτά κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, Κατά κανόνα, οι αντιλήψεις αυτές διαφέρουν από τις έννοιες που διδάσκονται στη σχολική αίθουσα, είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές στην αλλαγή και αντιστέκονται σε κάθε προσπάθεια που γίνεται για να τροποποιηθούν. Ο εκπαιδευτικός κατά τη διδασκαλία λαμβάνει υπόψη του τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών και ακολουθεί διαδικασίες και στρατηγικές που θα φέρουν τους μαθητές αντιμέτωπους με αποτελέσματα διαφορετικά από τις προϋπάρχουσες ιδέες και προβλέψεις τους.
Ο ηλεκτρισμός είναι γενικά ένα δύσκολο θέμα ακόμα και για ενήλικες. Περιέχει αφηρημένες έννοιες, όπως ρεύμα, τάση, ενέργεια, ισχύς, που οι μαθητές δυσκολεύονται να διαφοροποιήσουν και συχνά τις θεωρούν συνώνυμες. Επιπλέον, σχηματίζουν κάποια εννοιολογικά μοντέλα για τις έννοιες αυτές και μέσω αυτών επεξεργάζονται τα αντίστοιχα φαινόμενα.
Οι μαθητές μέσα από το σενάριο που αφορά στην ενότητα του απλού ηλεκτρικού κυκλώματος έρχονται αντιμέτωποι με πολλές παρανοήσεις που έχουν σχέση με το ρεύμα και τη σύνδεση του κυκλώματος.
Δείτε εδώ πως συναρμολογούμε ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα:
https://www.youtube.com/watch?v=YHshOnemhgE