Εισαγωγή
Το παρόν διδακτικό σενάριο επιχειρεί, μέσα από πληθώρα δραστηριοτήτων, να βοηθήσει τους μαθητές στην επεξεργασία και κατανόηση του περιεχομένου της έννοιας της δημοκρατίας, των μορφών της και των δυνατοτήτων για άμεση δημοκρατία σε κοινωνικές ομάδες όπως αυτή της σχολικής κοινότητας. Για το σκοπό αυτό επελέγη η τεχνολογία και των μέσων της ως εναλλακτική παιδαγωγική διαδικασία διότι οι μαθητές καθίστανται στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας (μαθητοκεντρικό μοντέλο).
Έχοντας τη δυνατότητα αυτενέργειας εμπλέκονται σε μια διερευνητική μαθησιακή διαδικασία (εποικοδομητική μάθηση), αφομοιώνουν, κατανοούν ευκολότερα τις πληροφορίες, ασκούνται στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και προβληματίζονται.
Στο πλαίσιο αυτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας οι μαθητές αναζητούν ψηφιακό υλικό (ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση), το επεξεργάζονται και το συνθέτουν συνεργατικά (ομαδοσυνεργατική μάθηση). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού καθίσταται ουσιαστικότερος, καθώς από κύριος φορέας της γνώσης μετασχηματίζεται σε διευκολυντή, εμψυχωτή και καθοδηγητή της προσπάθειας και παρεμβαίνει με υποδείξεις και ανατροφοδότηση των ομάδων.
Ως παραγόμενο υλικό ορίζεται η κατασκευή εννοιολογικών χαρτώνστο διαδικτιακό εργαλείο χαρτογράφησης Mindomo, παρουσίαση σε pawerpoint και η συγγραφή ενός άρθρου το οποίο κάθε ομάδα θα ανεβάσει στο ιστολόγιο της τάξης.