Εισαγωγή
ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
Εφαπτομένη οξείας γωνίας
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΕ:
Τμήματα της Β΄ Γυμνασίου
ΘΕΜΑ
Το σενάριο επιδιώκει ,με τις μετρήσεις , και την παρατήρηση , οι μαθητές να ορίσουν την εφαπτομένη οξείας γωνίας, να συμπεράνουν τη σχέση μεταξύ γωνιών και πλευρών του ορθογωνίου τριγώνου , να συσχετίσουν την κλίση ευθείας με την τριγωνομετρική εφαπτομένη και να μπορούν να λύνουν απλές εφαρμογές
ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
Βασική ιδέα:
Χρησιμοποιούμε τη δραστηριότητα του σχολικού βιβλίου < κλίση του δρόμου> οποία είναι η ενδεδειγμένη για να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών.
Η χρησιμοποίηση ενός δυναμικού λογισμικού(geogebra) βοηθά να συμμετέχει το σύνολο των μαθητών. Ο καθηγητής θα βοηθήσει τους μαθητές στον ορισμό της εφαπτομένης οξείας γωνίας με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας .
Προστιθέμενη αξία:
Το λογισμικό προωθεί συγκεκριμένες δράσεις οι οποίες δεν μπορούν να υλοποιηθούν εύκολα στην πραγματικότητα χωρίς σφάλμα και θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο.
- Οι μαθητές προχωρούν εύκολα σε μετρήσεις που απαιτούνται.
- Χρησιμοποιώντας με το λογισμικό κατάλληλα σημεία, καταλήγουν σε συμπεράσματα, χωρίς παραπάνω μετρήσεις. Το λογισμικό βοηθά τους μαθητές να εμπλακούν στη διαδικασία μάθησης.