«Θεσσαλονίκη, Μέρες του 1969 μ.Χ.»

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Αξιολόγηση

Το σενάριο υλοποιείται με τη μορφή εξ αποστάσεως δραστηριοτήτων, οι οποίες ανατίθενται στους μαθητές και στις μαθήτριες και εκπονούνται ασύγχρονα μέσω της ηλεκτρονικής τάξης e class και σύγχρονα μέσω του webex. Ολοκληρώνεται με την ανάθεση εργασιών εξ αποστάσεως οι οποίες ανατίθενται στους μαθητές και τις μαθήτριες και εκπονούνται σύγχρονα μέσω webex και ασύγχρονα μέσω e class.

Στην πλατφόρμα e-class, στην επιλογή «Mηνύματα» δίνεται η οδηγία στους μαθητές να μελετήσουν στο σπίτι τους πριν από το μάθημα τα χαρακτηριστικά της μεταπολεμικής ποίησης καθώς και τη ζωή και το έργο του Μανόλη Αναγνωστάκη στις διευθύνσεις:

Διαδραστικά Σχολικά βιβλία: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v2/classcoursespdf.jsp?classcode=K12

Πύλη για την ελληνική γλώσσα:

https://www.greek-language.gr/digitalResources/literature/tools/concordance/timeline.html?cnd_id=2

Είναι απαραίτητη αυτή η μελέτη, ώστε να είναι προετοιμασμένοι οι μαθητές για να την προσέγγιση του ποιήματος.

Στη σύγχρονη διδασκαλία μέσω webex οι μαθητές μέσω του διαμοιρασμού της οθόνης (share screen) έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν τον ίδιο τον ποιητή να διαβάζει το ποίημα στη διεύθυνση :Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού:

http://www.snhell.gr/lections/content.asp?id=127&author_id=1&page=anthology πριν να το επεξεργαστούν οι ίδιοι μέσω του διαδραστικού τους βιβλίου, στο οποίο αποκτούν πρόσβαση στη διεύθυνση: Διαδραστικά Σχολικά βιβλία:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2710/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_G-Lykeiou_html-empl/index_a_15_01.html. Συνδεόμενοι αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες που τους δίνονται μέσω των υπερσυνδέσμων που αυτό περιλαμβάνει. Αφού προηγηθούν οι δραστηριότητες της ιδεοθύελλας και της κύκλωσης μέσω του εργαλείου annotate των λέξεων-κλειδιών ώστε να δοθεί έναυσμα στη συζήτηση και τον προβληματισμό, ο εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές μέσω του breakout session σε 4 ομάδες και τους αναθέτει σύντομες εργασίες καθοδηγώντας τους: α) Να σχολιάσουν τον τίτλο του ποιήματος

β) Να χρησιμοποιήσουν τους υπερσυνδέσμους του σχολικού βιβλίου και να βρουν στο Λεξικό της Κοινής Ελληνικής σημασίες λέξεων του ποιήματος που επαναλαμβάνονται

γ) Να εντοπίσουν τον ρόλο της αναφοράς της οδού Αιγύπτου μελετώντας και το άλλο ποίημα του ποιητή στο οποίο ξαναγίνεται αναφορά και υπάρχει ως υπερσύνδεσμος στο διαδραστικό βιβλίο

δ) Να διαβάσουν και να συσχετίσουν το ποίημα του Γ. Σεφέρη «Με τον τρόπο του Γ.Σ.», στίχο του οποίου παραθέτει ο Αναγνωστάκης και υπάρχει ως σύνδεσμος στο διαδραστικό βιβλίο.

Αυτές ανακοινώνονται στην ολομέλεια και ακολουθεί σχολιασμός και συζήτηση.

 

Στην τελευταία φάση ανακοινώνεται κοινή ατομική εργασία στον φάκελο Εργασίες και στον Τοίχο της e class με την οδηγία να μελετηθούν οι ιστορικές περίοδοι, οι οποίες αναφέρονται στο ποίημα με τη βοήθεια της χρονογραμμής «Ιστορία και Λογοτεχνία» της Πύλης της Ελληνικής Γλώσσας Πύλη για την ελληνική γλώσσα: https://www.greek-language.gr/digitalResources/literature/education/greek_history/index.html

ώστε κατανοώντας το συγκείμενο οι μαθητές να μπορέσουν να αναπτύξουν το ερμηνευτικό τους σχόλιο, το οποίο αναρτούν στον Τοίχο της e class για να υπάρχει ανατροφοδότηση μέσω σχολιασμού από τους μαθητές. Ο εκπαιδευτικός γράφει τις παρατηρήσεις του στον καθένα χωριστά στον φάκελο Εργασίες.