Συμπέρασμα
Αντί επιλόγου
Η παρούσα ιστοεξερεύνηση δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ Λυκείου και επιδιώκει να αναδείξει τη σχέση λογοτεχνίας και κινηματογράφου και να αναχθεί σε έναυσμα για να αντιληφθούν οι μαθητές τη δυνατότητα συγκριτικής "ανάγνωσης" των δύο τεχνών.
Το κείμενο απευθύνεται σε μαθητές και για αυτο λόγο ο γράφων προσπαθεί να χρησιμοποιήσει απλή γλώσσα, να διατηρήσει κάποια ζωντάνια στο λόγο και να αποφύγει τους διδακτισμούς και τις αυταρχικές εκφωνήσεις ασκήσεων που κουράζουν και απωθούν τους μαθητές.
Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που θα επισκεφθούν τη συγκεκριμένη ιστοεξερεύνηση μπορούν να χρησιμοποιήσουν κι άλλες εκδοχές προσέγγισης του θέματος δια των κειμένων που ενδεικτικά παρατίθενται στην καρτέλα "Πηγές-Μέσα", καθώς και να αφήσουν τα σχόλιά τους στη "Σελίδα Εκπαιδευτικού" που ακολουθεί.
Καταλήγοντας, απαραίτητες κρίνονται δυο επισημάνσεις:
Η πρώτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι η διδασκαλία του μαθήματος της λογοτεχνίας «χαρακτηρίζεται από σθεναρή αντίσταση στην ενσωμάτωση της καινοτομίας και της χρήσης των ΤΠΕ» (Αποστολίδου, 2012: 4). Επομένως, η παρούσα προσπάθεια δημιουργίας ιστοεξερεύνησης και ενεργητικής εμπλοκής των ΤΠΕ στη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος αποτελεί ουσιαστικά πόνημα που φιλοδοξεί να συμβάλλει στην αλλαγή της στάσης των εκπαιδευτικών απέναντι στη διδασκαλία της λογοτεχνίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.
Η δεύτερη αφορά το ίδιο το θέμα της ιστοεξερεύνησης, το οποίο είναι τόσο ευρύ και απαιτητικό, που ίσως θα ήταν σκόπιμο να επιχειρήσει κανείς τη διερεύνησή του στο πλαίσιο ενός Project το οποίο θα διαρκέσει ολόκληρη τη σχολική χρονιά, ώστε να δοθεί στους μαθητές η δυνατότητα να εμβαθύνουν στη σύγκριση των δύο τεχνών, μελετώντας περισσότερα του ενός λογοτεχνικά έργα, από την εγχώρια και διεθνή λογοτεχνική παραγωγή, που στη συνέχεια έγιναν κινηματογραφικά.
Βιβλιογραφία
Αποστολίδου, Β. 2012. Μερος ΙΙ. Η λογοτεχνία στα νέα περιβάλλοντα των ΤΠΕ: κυβερνολογοτεχνία και ε-books, ψηφιακές κοινότητες αναγνωστών, δημιουργική γραφή και αφήγηση στον ψηφιακό κόσμο. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, http://www.greeklanguage.gr/sites/default/files/digital_school/3.1.2_apostolidou.pdf (30/03/2013)