Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών (Π.Σ.): Η δραστηριότητα εντάσσεται στο μάθημα των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου , στο πλαίσιο του 1ου κεφαλαίου του Μέρους Β΄ στην παράγραφο: Το Πυθαγόρειο Θεώρημα. Ο εκπαιδευτικός των Μαθηματικών μπορεί να χρησιμοποιήσει την ιστοεξερεύνηση αυτή για να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών και στη συνέχεια να παραδώσει το Πυθαγόρειο θεώρημα και το αντίστροφό του.
Τύπος Δραστηριότητας: Διερεύνηση, επίλυση προβλήματος .
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 4-6 διδακτικές ώρες.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι διδακτικοί στόχοι της ιστοεξερεύνησης είναι ο/η μαθητής/τρια :
- να γνωρίσει ποιοι λαοί είχαν ασχοληθεί με το Πυθαγόρειο θεώρημα.
- να δει την εφαρμογή του Πυθαγορείου θεωρήματος στην καθημερινή ζωή των λαών.
- να κατανοήσει τη γεωμετρική σημασία του Πυθαγορέιου θεωρήματος
- να αναζητά, να αξιολογεί και να αξιοποιεί πληροφορίες με στόχο την επίλυση προβλημάτων .
- να συνεργάζεται , να επιχειρηματολογεί προκειμένου να πείσει τα μέλη της ομάδος του για την ορθότητα των ιδεών του, αλλά και να υπαναχωρεί όταν κάποιο άλλο μέλος της ομάδας έχει καλύτερη ιδέα.
- να δημιουργεί παρουσιάσεις για την ολοκληρωμένη διαπραγμάτευση ενός θέματος που του ανατίθεται .
Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση:
Ο στόχος της δραστηριότητας είναι να αναδείξει την αξία του Πυθαγορείου θεωρήματος μέσα από μία πρωτότυπη δραστηριότητα. Ο εκπαιδευτικός εδώ δεν έχει πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά καθοδηγητικό και υποστηρικτικό με στόχο :
- την ενεργοποίηση όλων των μαθητών και τη συμμετοχή τους σε διερευνητικές δραστηριότητες .
- την υποστήριξη των μαθητών σε παραγωγικές δραστηριότητες αναζήτησης, αξιολόγησης και αξιοποίησης πληροφοριών από το Διαδίκτυο .
- την προώθηση και υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των μελών κάθε ομάδας για την υλοποίηση του έργου της σφαιρικής προσέγγισης του Πυθαγορείου θεωρήματος .
- την αποτελεσματική παράθεση ιδεών και απόψεων για το θέμα που ερευνούν.
Αξιολόγηση:
Πέρα από την αυτο-αξιολόγηση των μαθητών , ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογεί και ο ίδιος κάθε παραδοτέο χρησιμοποιώντας τη ρουμπρίκα της σχετικής ενότητας .
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |