Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Μέσα από την υλοποίηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας, κατάλληλα σχεδισμένης και οργανωμένης για μαθητές νηπιακής ηλικίας και σύμφωνης πάντα με περιεχόμενο των σύγχρονων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών για το νηπιαγωγείο, οι μαθητές καταφέρνουν να αποκτήσουν νέες γνώσεις και εμπειρίες πάνω στο αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα των Φυσικών Επιστημών, συνδυάζοντας τα γνωστικά πεδία της Γλώσσας και της Τεχνολογίας, καθώς και καινοτόμα μεθοδολογικά εργαλεία στην διδακτική διαδικασία, όπως οι ιστοεξευρευνήσεις, καθώς και σε σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις όπως είναι η διερεύνιση και η επίλυση προβλήματος. Η χρονική διάρκεια της δραστηριότητες εκτείνεται σε 5-6 διδακτικές ώρες, όπου η διδακτική ώρα ορίζεται στα 20-30 λεπτά για μαθητές νηπιαγωγείο.
Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα της δραστηριότητας σχετίζονται με τα γνωστικά πεδία των Φυσικών επιστημών, της Γλώσσας και της Τεχνολογίας. Συγκεκριμένα είναι:
Φυσικές Επιστήμες:
- Να γνωρίσουν τον υδρολογικό κύκλο και τα στάδια της δημιουργίας της βροχής.
Γλώσσα:
- Nα περιγράφουν τον υδρολογικό κύκλο και τα στάδια της δημιουργίας της βροχής.
- Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με επιστημονικές λέξεις που περιγράφουν τον κύκλο του νερού και να τις εντάξουν στην καθημερινότητά του.
- Να είναι σε θέση να επιχειρηματολογούν και να αιτιολογούν την αποψή τους.
- Να εκτεθούν στην ανάγνωση ποιημάτων και παραμυθιών.
Τεχνολογία:
- Να κατανοήσουν την αξία της τεχνολογίας στην μαθησιακή διαδικασία και εμπειρία και να αποκτήσουν θετική στάσης προς αυτήν.
- Να αποκτήσουν αυτοπεποίθεση ως προς τη χρήση της.
- Να εξασκηθούν στη χρήση διαφόρων ψηφιακών πόρων και εφαρμογών για παιδαγωγικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς
Φυσικά, η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν θα μπορούσε να περιοριστεί χρονικά μόνο στα προτεινόμενα, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να επεκταθεί με την προσθήκη και άλλων δραστηριοτήτων θέτοντας στόχους από διάφορα γνωστικά αντικείμενα και ανάλογα πάντα με το ενδιαφέρον και τη διάθεση των μαθητών θα μπορούσε να μετεξελιχθεί σε ένα project μεγαλύτερης διάκρειας.
Παράλληλα, θα μπορούσε για την υλοποίηση της δραστηριότητας να χρησιμοποιηθεί σε όσα σχολεία δίνεται η δυνατότητα, ο διαδραστικό πίνακας, μέσο το οποίο θα δώσει μια προστιθέμενη αξία στην διεξαγωγή του συγκεκριμένου σεναρίου.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |