Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
ΣΕΛΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θέση στο Πρόγραμμα Σπουδών: Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται για το μάθημα των ΤΠΕ, της Γλώσσας και του Φυσικού Περιβάλλοντος στο νηπιαγωγείο ως ένα διαθεματικό σχέδιο έρευνας. Κατά συνέπεια, είναι επιθυμητό να υλοποιηθεί σε συνδυασμό και συνεργασία με άλλες γνωστικές περιοχές.
Τύπος Δραστηριότητας: Σχέδιο έρευνας, δημιουργία τροφικών αλυσίδων, χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών
Εκτιμώμενη Διάρκεια: 4-6 εβδομάδες
Διδακτικοί Στόχοι:
Στο τέλος της δραστηριότητας τα παιδιά αναμένεται:
Ως προς τα γνωστικά αντικείμενα:
Να αποκτήσουν γνώσεις που σχετίζονται με τις έννοιες τροφικές σχέσεις, τροφικές αλυσίδες, παραγωγός, καταναλωτής, θήραμα, θηρευτής, τροφικά
πλέγματα, φυτοφάγος, σαρκοφάγος, παμφάγος.
Να είναι σε θέση να μελετούν, να ερμηνεύουν και να περιγράφουν τις σχέσεις που έχουν οι οργανισμοί μεταξύ τους.
Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τη λειτουργία των διαφόρων οικοσυστημάτων.
Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία της τροφικής αλυσίδας.
Ως προς την χρήση των ΤΠΕ:
Να εξοικοιωθούν με τη χρήση του πληκτρολογίου και το ποντικιού.
Να αποκτήσουν δεξιότητες χρήσης του λογισμικού παρουσίασης (powerpoint).
Να έρθουν σε επαφή με τον Εθνικό Συσσωρευτή εκπαιδευτικού περιεχομένου Φωτόδενδρο καθώς με το λογισμικό δημιουργίας αφίσας Piktchart και το
λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Kidspiration για την κατανόηση της τροφικής αλυσίδας.
Να μάθουν να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για άντληση και επεξεργασία πληροφοριών μέσα από το διαδίκτυο.
Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
Να αποκτήσουν δεξιότητες συνεργασίας μέσα από τη συμμετοχή τους σε ομάδες.
Να αναπτύξουν ικανότητες διαλόγου, κριτικής σκέψης και επιχειρηματολογίας.
Να μπορούν να συνδέουν προηγούμενες γνώσεις στην οικοδόμηση νέων εννοιών.
Διδακτική Παιδαγωγική προσέγγιση
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός και υποστηρικτικός με στόχο
- την ενεργοποίηση όλων των μαθητών και τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες
- την υποστήριξη των μαθητών σε παραγωγικές δραστηριότητες αναζήτησης, αξιολόγησης και αξιοποίησης πληροφοριών από το Διαδίκτυο
- την προώθηση και υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των μελών κάθε ομάδας για την υλοποίηση του έργου
- την αποτελεσματική παράθεση ιδεών και απόψεων για το θέμα του έχουν διαπραγματευθεί.
Αξιολόγηση: Πέρα από την αυτό-αξιολόγηση των μαθητών, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογήσει και ο ίδιος κάθε παραδοτέο μέσα από την συμμετοχή τους και την αιτιολόγηση των απαντήσεων τους.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |