Δραστηριότητα
Δραστηριότητα
Στη συνέχεια αφού συζητήσουμε για τις έννοιες που προβλήθηκαν στο βίντεο δείχνουμε στους μαθητές μας ένα power point που έχουμε δημιουργήσει εμείς, στο οποίο εμπεριέχονται εικόνες οι οποίες βοηθούν ώστε να αναλύσουμε τις έννοιες τροφικές σχέσεις, τροφικές αλυσίδες, παραγωγός, καταναλωτής, θήραμα, θηρευτής, τροφικά πλέγματα, φυτοφάγος, σαρκοφάγος, παμφάγος. Στο σημείο αυτό μπορούμε να δώσουμε την ευκαιρία στους μαθητές να χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι το power point μελετώντας τις σχέσεις που μπορούν να δημιουργηθούν μεταξύ ζωντανών οργανισμών.
Έπειτα, μεταφερόμαστε στη γωνιά του υπολογιστή όπου με την βοήθεια του εκπαιδευτικού λογισμικού που είναι αναρτημένο στη σελίδα «Φωτόδεντρο» http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10772?locale=el, με τίτλο «Δημιουργώ τροφικές αλυσίδες», εντάσσουμε τους μαθητές σε ομάδες και τους ζητάμε να πειραματιστούν κατάλληλα με το συγκεκριμένο λογισμικό. Οι μαθητές καλούνται να τοποθετήσουν σωστά τις εικόνες που έχουν στην διάθεση τους στοχεύοντας στη δημιουργία τροφικών αλυσίδων (έξι διαφορετικών συστημάτων).
Όταν τοποθετηθούν οι εικόνες στη κατάλληλη σειρά τότε παρέχεται ανατροφοδότηση δηλαδή οι εικόνες αναποδογυρίζουν και έπειτα γίνεται η μετάβαση στην επόμενη τροφική αλυσίδα που πρέπει να δημιουργηθεί.
Έτσι, οι μαθητές θα μπορέσουν να κατανοήσουν καλύτερα το πως τρέφονται οι ζωντανοί οργανισμοί αλλά και την γραμμική διαδοχή τους.