Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Διδακτική προσέγγιση
Η διδακτική προσέγγιση που χρησιμοποιείται βασίζεται στη στρατηγική Πρόβλεψη – Παρατήρηση – Εξήγηση (POE: Predict – Observe - Explain) στα πλαίσια της ανεστραμμένης τάξης. Η στρατηγική αυτή ενδείκνυται στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών και αναπτύχθηκε με σκοπό να αποκαλύψει τις προϋπάρχουσες γνώσεις και που έχουν οι μαθητές πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα, ώστε σταδιακά να οδηγηθούν μόνοι τους στην εξήγηση του φαινομένου μέσα από την παρατήρηση αποδομώντας τυχόν εσφαλμένες αντιλήψεις και οικοδομώντας στη θέση τους την επιστημονική γνώση. Το συγκεκριμένο σενάριο εμπνέεται από τις αρχές του κοινωνικού εποικοδομητισμού και στηρίζεται στους άξονες της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Πρόκειται, συνεπώς, για μία δομή που αξιοποιεί πολλά στοιχεία της μεθόδου Project. Ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό συνειδητοποιεί κανείς καλύτερα τα αποτελέσματα της παρατήρησης συγκρινόμενα με τις αρχικές του προβλέψεις, διότι αν δεν υπήρχε η σύγκριση δεν θα είχε συνειδητοποιήσει ποτέ τι αυτός πίστευε πάνω στο θέμα και πόσο μακριά βρίσκεται από την πραγματικότητα. Έτσι, με τον τρόπο αυτό η νέα γνώση θα εντυπωσιάσει περισσότερο. Μετά την παρατήρηση και βλέποντας τη διαφορά που έχει η πραγματικότητα από την άποψή του αναγκάζεται ο μαθητής να δώσει μια νέα εξήγηση (γνωστική σύγκρουση) ως λύση στο πρόβλημα και να την αιτιολογήσει διαφορετικά. Με το να σημειώσει ο μαθητής αν και κατά πόσο είναι σίγουρος για την πρόβλεψή του περνά σε ένα στάδιο μεταγνωστικών δεξιοτήτων και διεξάγει μια πραγματική αυτοαξιολόγηση.
Μέσα διδασκαλίας - υλικά - προϋποθέσεις
Οι μαθητές πρέπει να έχουν διδαχθεί βασικές γνώσεις Φυσικής σχετικά με τις δυνάμεις και την πίεση, καθώς επίσης και να έχουν στοιχειώδη εξοικείωση με τους Η/Υ και το διαδίκτυο. Διάρκεια σεναρίου: 2 διδακτικές ώρες. Επίσης, απαιτείται αίθουσα εργαστηρίου φυσικών επιστημών με:
- 4 Η/Υ με εκπαιδευτικό λογισμικό (phet) για την προσομοίωση της άνωσης
- εξοπλισμός εργαστηρίου φυσικών επιστημών για την εκτέλεση της εργαστηριακής άσκησης Νο 9 «Άνωση – Αρχή Αρχιμήδη»
- φύλλα εργασίας για την εργαστηριακή άσκηση
- ακολουθία δραστηριοτήτων μαθήματος στο lamscommunity
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |