Άνωση

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Δραστηριότητα

Το σενάριο βασίζεται στη στρατηγική της ανεστραμμένης τάξης και χωρίζεται σε τρεις φάσεις.

Στην πρώτη φάση (πριν το μάθημα), οι μαθητές καλούνται με αφόρμηση την παρακολούθηση ενός video στο σπίτι να εκφράσουν αρχικά τι νομίζουν ότι θα συμβεί (πρόβλεψη) σχετικά με το φαινόμενο της άνωσης βασιζόμενοι σε υπάρχουσες ιδέες και θεωρίες που ήδη έχουν. Καταγράφοντας την πρόβλεψη, βοηθά τον μαθητές να συγκρίνουν αυτό που πίστευαν ότι θα συμβεί με αυτό που συμπεραίνουν από κάποια μελλοντική παρατήρηση.

Στη δεύτερη φάση (στο σχολείο), οι μαθητές (1η διδακτική ώρα) εκτελούν σε ομάδες (παρατήρηση) το σενάριο και περιγράφουν τι βλέπουν, ενώ στη συνέχεια προσπαθούν να εξηγήσουν (εξήγηση) τι παρατήρησαν και πώς αυτό σχετίζεται με την αρχική τους πρόβλεψη. Αν η πρόβλεψή τους είναι λανθασμένη, τότε ενθαρρύνονται από τον εκπαιδευτικό για να διερευνήσουν τι πήγε στραβά. Τέλος, λειτουργώντας στα πλαίσια της ομάδας συνεργάζονται, συζητούν και παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στους συμμαθητές τους στην τάξη καταλήγοντας σε συμπεράσματα (2η διδακτική ώρα).

Στην τρίτη φάση (μετά το μάθημα), οι μαθητές εκτελούν στο σπίτι δραστηριότητες αξιολόγησης της γνώσης που απέκτησαν οι μαθητές και αυτοαξιολόγησης του σεναρίου του μαθήματος.