Διαδικασία
Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των επιμέρους βημάτων διδασκαλίας
Πιο συγκεκριμένα,
1. Πρώτη φάση (πριν το μάθημα) Οι μαθητές από το σπίτι με αφόρμηση ένα video προβαίνουν σε μια πρόβλεψη σχετικά με το φαινόμενο της άνωσης και την αρχή του Αρχιμήδη μέσα από τη διαδικτυακή ακολουθία μαθησιακών δραστηριοτήτων στην πλατφόρμα lams.sch.gr κάνοντας χρήση των κωδικών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στη συνέχεια, αφού παρατηρήσουν τι συμβαίνει καλούνται να δώσουν μια πρώτη εξήγηση και να επιλέξουν την ομάδα που θα συμμετέχουν στο σχολείο (ομάδα εικονικού πειράματος και ομάδα εργαστηριακού πειράματος).
2. Δεύτερη φάση (κατά τη διάρκεια του μαθήματος – δύο διδακτικές ώρες) Η ομάδα του εργαστηριακού πειράματος καλείται να εκτελέσει τις οδηγίες του εργαστηριακού φυλλαδίου που δίνεται στους μαθητές και να εκτελέσει το πείραμα της άνωσης. Η άλλη ομάδα εκτελεί το εικονικό πείραμα με την προσομοίωση της άνωσης (phet) και απαντά σε αντίστοιχες ερωτήσεις. Ο εκπαιδευτικός καθοδηγεί και δίνει διευκρινίσεις, όπου χρειάζεται. [1η διδακτική ώρα στο εργαστήριο φυσικών επιστημών]
Από το σπίτι οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν επιπλέον εκπαιδευτικά videos για την άνωση και να επιλέξουν αυτό που τους αρέσει περισσότερο. Στη συνέχεια, καταθέτουν στο forum του διαδικτυακού μαθήματος τα συμπεράσματά τους και συζητούν με τους συμμαθητές τους. Στην τάξη, οι μαθητές παρουσιάζουν τα τελικά συμπεράσματά τους και συγκρίνουν τις παρατηρήσεις τους με τις αρχικές τους προβλέψεις. Ο εκπαιδευτικός συνοψίζει τα αποτελέσματα των πειραμάτων και βοηθά τη διεξαγωγή της συζήτησης στην τάξη για την εξήγηση του φαινομένου της άνωσης.[2η διδακτική ώρα στη σχολική τάξη]
3. Τρίτη φάση (μετά το μάθημα) Οι μαθητές απαντούν από το σπίτι σε ερωτήσεις αξιολόγησης σχετικά με το φαινόμενο της άνωσης και καλούνται να αξιολογήσουν το σενάριο μαθήματος μέσα από την πλατφόρμα του lams.sch.gr.