Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Εισαγωγικά:
Η ιστοεξερεύνηση αυτή σχεδιάστηκε στα πλαίσια της διδακτικής ενότητας "Η πόλη-κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος" του μαθήματος της Ιστορίας της Α' Γυμνασίου, ως μία εναλλακτική προσέγγιση της διδασκαλίας του θεσμού της πόλης-κράτος, πέρα από το σχολικό βιβλίο, η οποία αξιοποιεί τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολικό βιβλίο αξιοποιείται από τους μαθητές, συμπληρωματικά με το διαδίκτυο, αφ' ενός ως γενικός οδηγός της πορείας που ακολουθούν, αφ' ετέρου για την εύρεση οποιωνδήποτε πληροφοριών χρειάζονται. Η ιστοεξερεύνηση για την πόλη-κράτος διαρκεί συνολικά 5 διδακτικές ώρες.
Στόχοι της ιστοεξερεύνησης:
Η ιστοεξερεύνηση γενικά στοχεύει στην παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, κατά την οποία οι μαθητές αναζητούν, συλλέγουν και διασταυρώνουν πληροφορίες, τις οποίες αξιοποιούν για τη δημιουργία ενός τελικού έργου, όπως μια παρουσίαση. Η συγκεκριμένη ιστοεξερεύνηση στοχεύει στο να κατανοήσει ο μαθητής την έννοια της πόλης-κράτους, δουλεύοντας διερευνητικά, ανατρέχοντας σε πληροφορίες από την αρχαιότητα και τη σύγχρονη εποχή. Επιπλέον στόχος είναι η προώθηση της συνεργατικής μάθησης, με την εργασία των μαθητών σε ομάδες. Όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες, η ιστοεξερεύνηση στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με τα ηλεκτρονικά μέσα και το διαδίκτυο.
Διαδικαστικά:
Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της ιστοεξερεύνησης είναι η ύπαρξη αίθουσας πληροφορικής στο σχολείο, με σύνδεση στο διαδίκτυο. Η πρώτη φάση διαρκεί μία διδακτική ώρα ως εισαγωγικό ερέθισμα για τις μετέπειτα δραστηριότητες. Η δεύτερη φάση (διάρκειας 3 διδακτικών ωρών) πραγματοποιείται με τους μαθητές να εργάζονται σε ομάδες, εκτελώντας τις εργασίες που τους έχουν ανατεθεί. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει έναν διαφορετικό ρόλο (Ομάδα Ιστορικών, Ομάδα Πολιτών, Ομάδα Πολιτικών, Ομάδα Φιλοσόφων) και υλοποιεί διαφορετικές εργασίες. Η τελική εργασία είναι ίδια για όλες τις ομάδες. Πριν από την κυρίως εργασία, η κάθε ομάδα δημιουργεί έναν φάκελο στην επιφάνεια εργασίας του ηλεκτρονικού υπολογιστή που θα χρησιμοποιήσει, στον οποίον αποθηκεύουν το έγγραφο κειμένου με τις πληροφορίες που θα γράψουν σχετικά με το θέμα τους, καθώς και τις αντίστοιχες εικόνες και όποιο άλλο υλικό θα συλλέξουν από το διαδίκτυο.Ο εκπαιδευτικός έχει μια γενική και διακριτική παρακολούθηση της εργασίας που γίνεται από τους μαθητές. Η κάθε ομάδα με την σειρά παρουσιάζει τα αποτελέσματα της εργασίας της στους υπόλοιπους μαθητές. Στο τέλος με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του δασκάλου, οι μαθητές δημιουργούν μια παρουσίαση με εικόνες και κείμενα που έχουν αποθηκεύσει.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |