Διδακτική πρόταση για την εννοια της ομοιότητας στο Γυμνάσιο

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Σελίδα Εκπαιδευτικού

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help

Απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου:

Η ομοιότητα σχημάτων διδάσκεται στην Γ’ γυμνασίου.

 Προαπαιτούμενες γνώσεις: Η έννοια των ανάλογων ποσών , επίλυση απλών εξισώσεων, η έννοια της κλίμακας, ο λόγος των ευθυγράμμων τμημάτων,  το θεώρημα του Θαλή,  έννοια περιμέτρου και εμβαδού ευθύγραμμου σχήματος, μονάδες μέτρησης .

 

Συνήθη προβλήματα μαθητών

Η έννοια της ομοιότητας πολλές φορές συγχέεται με την έννοια της ισότητας. Δεν μπορούν εύκολα να συνειδητοποιήσουν πως ενώ οι πλευρές αλλάζουν, οι γωνίες παραμένουν σταθερές. Συγχέουν τα συμπεράσματα από το θεώρημα του Θαλή και την γενικότερη έννοια της ομοιότητας.

 

Μέθοδος διδασκαλίας

Η μέθοδος διδασκαλίας που θα ακολουθηθεί θα είναι μαθητοκεντρική. Ο ρόλος του καθηγητή θα είναι κατευθυντήριος, δημιουργώντας για τον μαθητή το κατάλληλο περιβάλλον για διερεύνηση και ανακάλυψη των εννοιών και των σχέσεων που τις συνδέει.

Ποιες καινοτομίες εισάγονται, σύγκριση με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας

Οι διδασκαλίες θα γίνουν στην αίθουσα διδασκαλίας και

στο εργαστήριο πληροφορικής (θα γίνει χρήση του λογισμικού Geogebra)

Ο ρόλος του καθηγητή αλλάζει ριζικά και γίνεται περισσότερο συντονιστικός. Ο μαθητής πειραματίζεται, ερμηνεύει και ανακαλύπτει. Ο καθηγητής καθοδηγεί, επιβεβαιώνει ή διαψεύδει τις εικασίες των μαθητών. Στο τέλος όλοι μαζί μπορούν  πλέον, αφού έχουν κατανοηθεί οι έννοιες, να τις αποτυπώσουν και στο χαρτί.

Ενισχύεται η συνεργασία μεταξύ των μαθητών.

 

Συνολική διάρκεια της ενότητας: 3 – 4 διδακτικές ώρες

 

Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση help
Η ιστοεξερεύνηση δεν έχει κλειδωθεί με κωδικό εκπαιδευτικού.