Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
-
Απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή
Απαιτείται ένας αριθμός Η/Υ και ένας βιντεοπροβολέας τουλάχιστον ή λογισμικό διαμοίρασης οθονών. Προφανώς στο εργαστήριο Πληροφορικής, όταν οι εκπαιδευόμενοι/επιμορφούμενοι επισκέπτονται σελίδες ή πύλες στο Διαδίκτυο ή αναρτούν υλικό σε ιστοσελίδες απαιτείται ικανός αριθμός Η.Υ. και προφανώς δυνατότητα σύνδεσης των Η.Υ. στο Διαδίκτυο.
Τονίζεται ότι το παρόν μάθημα συνοδεύεται και από ψηφιακό υλικό (συνοδευτικό CD ή διεύθυνση στο Διαδίκτυο).
Επίσης να τονιστεί ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφοροι φυλλομετρητές για την πλοήγηση στο Διαδίκτυο (Internet Explorer, Firefox, ....).
Παρατηρήσεις τεχνικού χαρακτήρα:
- Όλοι οι φυλλομετρητές δεν διέπονται από την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία και γι αυτό είναι πιθανόν εργαλεία ή χαρακτηριστικά που είναι αρχικοποιημένα στον ένα να μην εμφανίζονται στον άλλο. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο να ληφθεί μέριμνα ώστε ανεξάρτητα με τον επιλεγόμενο φυλλομετρητή οι επιμορφούμενοι (ή οι μαθητές) να έχουν στη διάθεσή τους κάθε φορά τα εξίσου διαθέσιμα τα απαραίτητα εργαλεία.
- Υπάρχει ενδεχόμενο η σύνδεση στο δίκτυο να γίνεται μέσω μια πολύ αργής σύνδεσης πράγμα που καθιστά δύσκολη τη μετακίνηση από τη μια σελίδα στην άλλη λόγω του σχετικού όγκου του παρουσιαζόμενου υλικού. Μια τέτοια δυσκολία μπορεί να ξεπεραστεί με τη χρήση φυλλομετρητών που παρουσιάζουν μόνο το κείμενο της ιστοσελίδας στην οθόνη (όπως ο Lynx).
-
Γνωστικά προαπαιτούμενα
Οι επιμορφούμενοι πρέπει να γνωρίζουν τις λειτουργίες του χρησιμοποιούμενου φυλλομετρητή ικανοποιητικά, σε επίπεδο τέτοιο, ώστε να μπορούν να μετακινούνται στις σελίδες που επιλέγουν (μπρος πίσω), να αποθηκεύουν, να αντιγράφουν κλπ., χωρίς βοήθεια.
3. Διερεύνηση και αξιοποίηση ιστοσελίδων από εκπαιδευτικούς
- Προετοιμασία μαθήματος από τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός επισκέπτεται ιστοσελίδες και πύλες προκειμένου είτε να βρει πληροφορίες είτε να συλλέξει πηγές.
- Δημοσίευση στο WWW. Ο εκπαιδευτικός αναρτά πληροφορίες, υποδείξεις, γνώμες ή εργασίες των μαθητών του στο Διαδίκτυο.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |