Αξιοποίηση και αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

Αναλυτική περιγραφή του μαθήματος

 

1.1 Διερεύνηση και αξιοποίηση ιστοσελίδων από εκπαιδευτικούς και μαθητές

 

1.2  Αξιοποίηση της τελευταίας γενιάς δημοσιευμένων σελίδων στο Διαδίκτυο

Α. Έμφαση στα τεχνικά χαρακτηριστικά

 

Β. Έμφαση στη διδακτική αξιοποίηση

 Webquests. Δραστηριότητες με έντονο το χαρακτήρα της αναζήτησης, στις οποίες όλη ή η περισσότερη από την απαιτούμενη πληροφορία που θα χρησιμοποιήσουν οι μαθητές θα κατεβαστεί από το Διαδίκτυο. Πρόκειται για οργανωμένη δραστηριότητα όπου υπάρχουν όλα τα βήματα από την αρχή, τη συλλογή πληροφοριών, τη διαδικασία, την αξιολόγηση, ενσωματωμένα σε μια ενιαία συλλογή. Μερικά παραδείγματα που μπορείς να δεις: http://missouri.emints.org/area1/japanwebquest/introduction.html

http://www.collier.k12.fl.us/weblessons/cookiewq/index.htm

http://www.thematzats.com/radio/

 

 

 

 

 1.3 Τεχνικές αξιολόγησης ιστοσελίδων

Λόγω του ότι υπάρχει πληθώρα πληροφορίας και επειδή αυτή μπορεί να εμφανίζεται ως «ανώνυμη» είναι απαραίτητο  να αναπτύξει ο μαθητής δεξιότητες αξιολόγησης αυτών που βρίσκει. Μια αναζήτηση σε μια βιβλιοθήκη για παράδειγμα ή σε ένα περιοδικό σημαίνει αυτόματα ότι το υλικό αυτό έχει ήδη αξιολογηθεί από άλλους πριν το δει ο μαθητής. Όμως δε συμβαίνει το ίδιο όταν χρησιμοποιεί γενικότερα σελίδες στο WWW. Δεν υπάρχουν φίλτρα. Οποιοσδήποτε μπορεί να γράψει μια σελίδα με κείμενα χείριστης ποιότητας σε οποιοδήποτε πεδίο. Οι πιο κατάλληλες πηγές βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο διαθεσιμότητες με τις χειρότερες.

Τεχνικές αξιολόγησης που θα μπορούσαν να τεθούν υπό μορφή ερωτημάτων είναι: