Αξιοποίηση και αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Αξιολόγηση

Φύλλο εργασίας 1

 

Δημιουργία Webquest

Επισκεφτείτε τη σελίδα

http://oncampus.richmond.edu/academics/education/projects/webquests/rome/

Πρόκειται για ένα αξιόλογο webquest που αφορά την αρχαία Ρώμη. Παρατηρείστε τη δομή του, τον τρόπο που είναι οργανωμένα τα βήματά του, τις κατευθύνσεις που δίνει στους μαθητές, τους επιμέρους υποστόχους που θέτει και στη συνέχεια σχεδιάστε τον κορμό για ένα ανάλογο webquest σε σχέση με την αρχαία Ελλάδα. Στήστε το σκηνικό της δραστηριότητας (την ιστορία, το ζητούμενο), αναζητείστε και βρείτε τους κατάλληλους ιστότοπους στους οποίους θα παραπέμψετε τους μαθητές σας για να βρουν τις απαιτούμενες πληροφορίες, σκεφτείτε πως θα αξιολογηθεί η δουλειά κάθε ομάδας.

 

Φύλλο εργασίας 2

Χρησιμοποιείστε το Google ή όποια μηχανή αναζήτησης προτιμάτε για να υλοποιήσετε μια αναζήτηση πάνω σε ένα επίμαχο επίκαιρο θέμα ή σε θέμα της προτίμησής σας. Ανοίξτε κάποια (ή κάποιες) από τις σελίδες που θα σας προτείνει η μηχανή. Στη συνέχεια χρησιμοποιείστε το checklist που ακολουθεί προκειμένου να αξιολογήσετε συστηματικά (και με βάση όσα έχουν ήδη προηγηθεί σχετικά με την αξιολόγηση ιστοσελίδων) τη σελίδα (ή τις σελίδες) που επισκέπτεστε.

 

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

 

Τίτλος της σελίδα που επισκέπτεστε:

……………………………………….

Προσωπική σελίδα;

□ Ναι  □¨Οχι

Τύπος domain; Κατάλληλος για το συγκεκριμένο περιεχόμενο;

□com   □org/net   □edu   □gov   □mil    □non-US    □άλλο

Ποιος έγραψε τη σελίδα;

□e-mail                □ Όνομα

Ενημερωμένη;

Τελευταία Ημερομηνία……

Ικανοποιητική; □

Καλά τεκμηριωμένες πηγές;

 

Σε περίπτωση μεταφοράς πληροφορίας από άλλη πηγή έχει υποστεί αλλοιώσεις;

 

Σύνδεσμοι σε άλλες πηγές;

Λειτουργούν;

 

Σφαιρικότητα σε ιδεολογία;

Προκαταλήψεις;

 

Ποιοι συνδέονται με τη σελίδα αυτή;

Υπόδ: σε μια αναζήτηση για τη σελίδα αυτή στο Google

□Πολλοί;  □Λίγοι;    Η γνώμη τους;

Έχει η σελίδα αυτή υψηλή βαθμολογία (rating) σε κάποιον αρχειοφάκελο;

http://lii.org ή http://infomine.ucr.edu  ή  http://about.com

 

Ψάξε για το συγγραφέα της σελίδας στο Google

 

Ποιος ο λόγος ύπαρξης της σελίδας αυτής στο Διαδίκτυο;

□ Πληροφορία, γεγονότα, δεδομένα

□ εξηγεί

□ προσπαθεί να πείσει

□ Να πουλήσει

□ Να δελεάσει

□ Να μοιραστεί ή να αποκαλύψει

□ Άλλο

Είναι διαθέσιμε οι πληροφορίες και σε άλλες γλώσσες;

 

Είναι διαθέσιμη η τροποποίηση στον τρόπο προβολής της σελίδας ώστε να εξυπηρετεί άτομα με συγκεκριμένες ανάγκες;

 

Υπάρχουν διαφημίσεις;

□ Ναι   □ Όχι

□ Άμεσες    □ Έμμεσες

Ποιότητα γλωσσικού επιπέδου

□ Επαρκής    □ Ανεπαρκής

□ Γραμματικά λάθη  

□ Συντακτικά λάθη

□ Ορθογραφικά λάθη

Συμφωνεί το περιεχόμενο της σελίδα με τα κοινωνικά πρότυπα;

 

Είναι η σελίδα τελικά τόσο καλή όσο και κάτι αντίστοιχο που θα έβρισκες σε άρθρο κάποιου περιοδικού ή σε άλλη δημοσιευμένη βιβλιογραφία  από αυτά που δεν κυκλοφορούν ελεύθερα στο Διαδίκτυο;