Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
ΒΙΒΛΙΟ: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΡΙΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ: 3 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ:2 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΑΥΤΟΥ
ΤΑΞΗ: ΤΡΙΤΗ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 5-6 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ: 1) Στο χώρο του σχολείου στην αίθουσα της πληροφορικής
2) Στον προσωπικο χώρο των μαθητών μέσω τηλεδιάσκεψης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ: Στα πλαίσια της υλοποίησης του παρόντος σεναρίου, θα χρησιμοποιηθούν ομαδοσυνεργατικά μοντέλα εκπαίδευσης καθώς και καταιγισμός ιδεών( brainstorming). Τα εν λόγω μοντέλα θα βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν οριζόντιες δεξιότητες που θα μπορούν μεταγενέστερα να τις εκμεταλλευθούν σε πάσης φύσεως συνεργασίες. Επιπλέον, θα διδαχθούν πως η ομαδικότητα και η συνεργασία θα διευκολύνει την επίτευξη του στόχου γρηγορότερα και αποτελεσματικά.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ: Ενδεχομένως οι μαθητές να δυσκολευτούν στην κατανόηση της εν λόγω θεωρίας. Πρόκειται για μια θεωρία που βασίζεται στην ανάλυση της προσωπικότητας του ατόμου. Ο Φρόυντ, θέλησε να εξερευνήσει τον ψυχισμό του ανθρώπου και να αναδείξει την πολυπλοκότητά του. Μέσα απο την ανάδειξη τριών συστατικών μερών που απαρτίζουν το μυαλό και τις λειτουργίες του. Αυτές οι προσεγγίσεις δίνουν άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο έμφαση στα κοινωνικά στοιχεία που συνθέτουν την προσωπικότητα του ατόμου. Ο Φρόυντ με την θεωρία την οποία ανέπτυξε άσκησε σημαντική επίδραση στην εξέλιξη της ψυχολογίας. Η θεωρία του έχει δύο διαστάσεις. Η πρώτη σχετίζεται με τα ψυχοσεξουαλικά στάδα της ανάπτυξης. Η δεύτερη, με την οποία θα ασχοληθούμε, αφορά την ψυχική οργάνωση της προσωπικότητας του ατόμου που σχετίζεται με την ανάπτυξη του κοινωνικού εαυτού.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ; Οι μαθητές αναμένεται οτι στα πλαίια του μαθήματος θα είναι ικανοί:
1) Να μπορούν να εντοπίζουν σωστές και συναφή με το θέμα που ερευνούν πηγές
2) Να ανακαλύπτουν νέα στοιχεία και να μπορούν να τα συσχετίσουν με το θέμα το οποίο ερευνούν.
3) Να καλλιεργήσουν το αίσθημα του <<ανήκειν>> σε μια ομάδα.
4) Να μπορούν να αποδίδουν το νόημα των πηγών χωρίς να υποπέσουν σε λογοκλοπή και σε "αντιγραφή - επικόλληση".
5) Να σέβονται την ομαδική δουλειά και να κατευθύνονται ομαδικά πρός την επίτευξη του στόχου
6) Να σέβονται την διαφορετική οπτική άλλων συμμαθητών χωρίς να επιβάλλουν την δική τους οπτική. Να συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε.
7) Να εξοικειωθούν με την οργάνωση και την παρουσίαση των πληρωφοριών που εντόπισαν.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΕΝΑΡΙΟ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΦΑΣΕΙΣ:,
Στην πρώτη φάση, οι μαθητές θα περιηγηθούν στο διαδίκτυο και θα πρέπει να αντλήσουν πληροφορίες σχετικές με το θέμα μας.
Στην δεύτερη φάση, οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες των τριών-τεσσάρων ατόμων και θα συζητήσουν μεταξύ τους τις πληροφορίες που βρήκαν στο διαδίκτυο και θα καταλήξουν στις πιο σημαντικές για το θέμα μας.
Στην τρίτη και τελευταία φάση, οι μαθητές θα παρακολουθήσουν ενα βίντεο. Μετά την παρακολούθηση του βίντεο οι μαθητές θα πρέπει να απαντήσουν στις ερωτήσεις που έχουν ανατεθεί και τέλος θα σηζητήσουν τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι μαθητές.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |