Σελίδα Εκπαιδευτικού
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές
Αποτελεί διαθεματική προσέγγιση της πολιτειότητας του ατόμου με στόχο ο μαθητής να γίνει ενεργός πολίτης.
Γνωστικά αντικείμενα του διδακτικού σεναρίου που άπτονται του ΑΠΣ είναι η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική.
Είναι συμβατό με το Α.Π.Σ και τα ΔΕΠΠΣ γιατί:
- Αναπτύσσει γλωσσικές δεξιότητες γραπτού και προφορικού λόγου
- Διαπραγματεύεται έννοιες κοινωνικής και πολιτικής αγωγής
- Βοηθά στην εφαρμογή και ερμηνεία μαθηματικών δεδομένων
- Αξιοποιεί τα τεχνολογικά μέσα για επικοινωνία και συνεργασία στο Διαδίκτυο
- Υλοποιεί σχέδια εργασίας με τις Νέες Τεχνολογίες (τεχνολογικός εγγραμματισμός)
Τάξη στην οποία μπορεί να εφαρμοστεί
Το διδακτικό σενάριο απευθύνεται σε μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού.
Σκοπός & Στόχοι της Διδακτικού Σεναρίου
Σκοπός του διδακτικού σεναρίου είναι οι μαθητές να γνωρίσουν πλευρές της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας, να ευαισθητοποιηθούν σε καίρια προβλήματά της, να κατανοήσουν το βαθύτερο νόημα και σκοπό της ζωής μέσω των οικουμενικών και διαχρονικών αξιών της ανθρώπινης κοινωνίας, µε απώτερο στόχο την εφαρμογή τους στην καθημερινή τους ζωή.
Γνωστικοί Στόχοι
- Να γνωρίσουν το πρόβλημα της μετανάστευσης και του προσφυγικού
- Να κατανοήσουν τα αίτια που αναγκάζουν τους πρόσφυγες να ξεριζωθούν και πώς αυτά διακρίνονται από τα αίτια της μετανάστευσης
- Να αναγνωρίσουν τις αξίες που δίνουν νόημα στη δική τους ζωή
- Να κατανοήσουν τη σημασία της δημοκρατίας
- Να κατανοήσουν ότι η διαφορετικότητα δε σημαίνει αντιπαλότητα αλλά εμπλουτισμό
- Να γνωρίσουν τα Δικαιώματά τους
- Να γνωρίσουν βασικά εργαλεία του Web 2.0 και να αξιοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες αποτελεσματικά στη μάθησή τους
- Να αναζητούν πληροφορίες στο Διαδίκτυο, να παρουσιάζουν με πολλαπλούς τρόπους τις πληροφορίες, να οργανώνουν και να οικοδομούν τις γνώσεις τους με ηλεκτρονικά εργαλεία, να εκφράζονται δημιουργικά αξιοποιώντας κατάλληλα λογισμικά.
Ψυχοκοινωνικοί στόχοι
- Να καλλιεργήσουν ενσυναίσθηση στο άμεσο σχολικό και το ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον
- Να νοιάζονται για το συνάνθρωπο ανεξάρτητα από κοινωνικές και πολιτισμικές διαφορές
- Να αναπτύξουν αλληλεγγύη για το συμμαθητή και το συνάνθρωπό τους
- Να είναι ανοιχτοί σε διαφορετικές πεποιθήσεις και κουλτούρες
- Να επικοινωνούν διαλεκτικά και να συνεργάζονται για την επίτευξη κοινών στόχων
- Να αποδέχονται πανανθρώπινες αξίες ζωής
Στάσεις- Αξίες
- Να διεκδικούν τα Δικαιώματά τους αλλά να προασπίζονται και τα δικαιώματα των άλλων
- Να συνδέσουν τις ανθρώπινες ανάγκες με τα ανθρώπινα Δικαιώματα
- Να μάθουν να συμβιώνουν αρμονικά με ανθρώπους που έχουν διαφορετική καταγωγή, θρησκεία, κουλτούρα
- Να κάνουν τη ζωή τους Δίκαιη και Δημοκρατική
- Να δώσουν νόημα στη ζωή τους μέσα από τις διαχρονικές πανανθρώπινες Αξίες Ζωής
Εκτιμώμενη διάρκεια
Η εφαρμογή του σεναρίου μπορεί να διαρκέσει από ένα μήνα έως έξι ανάλογα με τις προεκτάσεις και την εμβάθυνση των εννοιών που επιθυμεί να δώσει ο διδάσκων.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
Γενική Περιγραφή Διδακτικού Σεναρίου
Το διδακτικό μας σενάριο βασίζεται στις κοινωνιογνωστικές θεωρίες μάθησης που δίνουν έμφαση στην οικοδόμηση της προσωπικής γνώσης από τον ίδιο το μαθητή, τη Θεωρία των Πολυγραμματισμών για την εναρμόνιση της μάθησης με ηλεκτρονικά μέσα και σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης και την Προσωποκεντρική θεωρία που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.
Η πρότασή μας αφορά στην αξιοποίηση του περιβάλλοντος του Edmodo όπου θα αναπτυχθεί το σενάριο και θα κατανέμονται οι εργασίες σε κάθε ομάδα χωριστά. Με το πέρας των εργασιών εκπρόσωποι των ομάδων θα κάνουν την παρουσίαση της εργασίας τους και μετά από συζήτηση στην ολομέλεια θα προβούν στη Σύνθεσή της.
Συζήτηση και σχόλια για την Ιστοεξερεύνηση |