Είμαι πολίτης του κόσμου γι΄αυτό νοιάζομαι!

Το στοιχείο που ζητήσατε δεν μπορεί να προβληθεί

Διαδικασία

   20180323060813VyhaB.jpg

Πέντε ομάδες θα διαπραγματευτούν πέντε διαφορετικές θεματικές που αποτελούν τις συνιστώσες του Διδακτικού Σεναρίου ως εξής:

 

 1η ΟΜΑΔΑ
ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ –ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ

 

 

2η ΟΜΑΔΑ 
ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ 

 

 

3η ΟΜΑΔΑ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

 

 

4η ΟΜΑΔΑ 
ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

 

 

5η ΟΜΑΔΑ 
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

 

ΤΕΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 

Κάθε ομάδα, μέσω του εκπροσώπου της, παρουσιάζει το δικό της θέμα και έργο στην ολομέλεια. Ακολουθεί κάθε φορά συζήτηση για διευκρινίσεις, ανταλλαγή απόψεων και αξιολογική αποτίμηση.
Στη συνέχεια κάνουν σύνθεση της εργασίας τους με λογισμικό παρουσίασης στα βασικά της σημεία.

 ΟΜΑΔΑ 1η

Φύλλο Εργασιών

1η ΟΜΑΔΑ

ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ –ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ

Όνομα ομάδας:

Μέλη ομάδας:

Στόχοι:

 

Δραστηριότητες

 

  1. Διαβάζουμε την ιστορία και σκεφτόμαστε

 

Μια μέρα τα δάκτυλα άρχισαν να τσακώνονται μεταξύ τους για το ποιο ήταν το καλύτερο. Πρώτος μίλησε ο Δείκτης: «Νομίζω ότι είμαι το καλύτερο και το πιο σημαντικό δάκτυλο γιατί όταν κάποιος θέλει να μάθει προς τα πού να πάει εγώ μπορώ να του δείξω το δρόμο. Χωρίς εμένα όλοι θα ήταν χαμένοι!». «Για μισό λεπτό!», είπε ο Μέσος. «Εγώ είμαι το πιο μακρύ δάκτυλο από όλα. Και, αφού είμαι το μεγαλύτερο, είμαι και το καλύτερο». «Ορίστε;», είπε ο Παράμεσος. «Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι εγώ είμαι το πιο σημαντικό δάκτυλο, αφού φοράω χρυσό, ασήμι και διαμάντια. Μα δεν είμαι πολύ όμορφο;».

«Σσσσς… σειρά μου τώρα», είπε το Δακτυλάκι. «Μπορεί να είμαι το πιο μικρό απ’ όλα, αλλά ποιο άλλο δάκτυλο μπορεί να γλείφει τη σοκολάτα από τα τοιχώματα του μπολ, όταν ανακατεύουμε;».

Τίποτα δεν ακουγόταν. Μόνο ο Αντίχειρας δεν είχε πάρει ακόμα το λόγο. «Είμαι ο Αντίχειρας και, ναι, μπορεί να είμαι μόνος μου στο πλάι της παλάμης, αλλά χωρίς εμένα πώς θα κρατούσατε το μολύβι, πώς θα ξεκουμπώνατε το παλτό σας, πώς θα ξεφλουδίζατε μια μπανάνα και πώς θα βουρτσίζατε τα δόντια σας; Θα σας ήταν πολύ δύσκολο, όπως θα ήταν και για μένα, εάν δεν είχα όλους εσάς να με βοηθάτε. Χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον. Κανένα δάκτυλο δεν είναι καλύτερο από τα υπόλοιπα. Είμαστε όλοι εξίσου σημαντικοί. Ας δώσουμε λοιπόν τα χέρια και ας θυμόμαστε ότι χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον για να γινόμαστε καλύτεροι».

 

Ολοκληρώστε την ιστορία σφίγγοντας τα χέρια με ένα παιδί και ζητήστε του με τη σειρά του να σφίξει τα χέρια με το διπλανό του κ.ο.κ.

 

Ερωτήσεις στο κείμενο

 

 

  1. Ο JAFAR είναι ξεχωριστός άνθρωπος

https://www.youtube.com/watch?v=dfccrwUlROU

 

  1. Φ όπως Φίλος, από το 2ο Δημοτικό Αγίου Στεφάνου

       https://www.youtube.com/watch?v=vY422dD5EeQ

  1. Φτιάξτε μια αφίσα με μήνυμα αποδοχής της διαφορετικότητας, φυλετικής, κοινωνικής, των ΑΜΕΑ

 

  1.  Χρησιμοποιήστε ηλεκτρονικά λεξικά (http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html και δώστε τον ορισμό των παρακάτω λέξεων:

 

Ξενοφοβία

 

 

Πρόσφυγας

 

 

Μετανάστης

 

 

 

Φύλλο Εργασιών 2

2η ΟΜΑΔΑ

ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ

Όνομα Ομάδας:                                             

 Μέλη:

Στόχοι:

Δραστηριότητες

  1. Με την εφαρμογή tagxedo (http://www.tagxedo.com/) δημιουργήστε ένα συννεφόλεξο με τις αξίες που θεωρείτε ότι πρέπει να υπάρχουν στη ζωή του ανθρώπου και αποθηκεύστε το αρχείο ως Αξίες

 

Βοήθεια

 

  1. Επιλέξτε μια αξία που σας ελκύει περισσότερο και γράψτε τις σκέψεις σας. Συζητάμε στην ολομέλεια τη γνώμη μας για κάθε μια αξία χωριστά.

 

Αξία:

 

 

 

  1. Γράψτε μια μικρή παράγραφο για να περιγράψετε πώς φαντάζεστε το μέλλον σας με εξασφαλισμένες αυτές τις αξίες και μια παράγραφο χωρίς αυτές.

 

Η ζωή με αξίες

 

 

 

 

 

 

Η ζωή χωρίς αξίες

 

 

 

 

 

 

 

  1. Συζητάμε το λόγο για τον οποίο επέλεξαν να τις χαρακτηρίσουν ως αξίες. Ζητάμε από κάθε μαθητή να υπογράψει το εμπλουτισμένο συννεφόλεξο ΑΞΙΩΝ που εκτυπώσαμε ως ένδειξη συμφωνίας για την τήρηση και την προώθηση αυτών των αξιών.

 

3η ΟΜΑΔΑ

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Όνομα ομάδας:

Μέλη της ομάδας:

 

Στόχοι:

Δραστηριότητες

  1. Συνεργαστείτε με τα άλλα μέλη της ομάδας σας και συμπληρώστε τις παρακάτω φράσεις (τουλάχιστον 5 φράσεις) :

«Δεν έχω το δικαίωμα να………………..επειδή………………………………………………..»

(π.χ. Δεν έχω το δικαίωμα να χτυπώ τους

ανθρώπους όταν είμαι θυμωμένος επειδή δεν έχω το δικαίωμα να συμπεριφέρομαι άδικα στους ανθρώπους

 

 

  1. Μετατρέψτε αυτές τις φράσεις τώρα σε θετικές δηλώσεις

Έχω το δικαίωμα να……………………………..επειδή…………………………………………….. (π.χ. Έχω το δικαίωμα να μη με χτυπούν/ Έχω το δικαίωμα να μου συμπεριφέρο-

νται δίκαια).

 

  1. Σκεφτείτε ποια δικαιώματα έχει κατά τη γνώμη σας το παιδί.

Καταγράψτε τα σε έναν εννοιολογικό χάρτη. Κάντε εγγραφή για να μπορείτε να κατασκευάζετε δωρεάν εννοιολογικούς χάρτες στην ιστοσελίδα: https://cmapcloud.ihmc.us/users/register.html )

 

  1. Ένα νανούρισμα για τα δικαιώματα του παιδιού:

https://www.youtube.com/watch?v=PS-2euzVJN0

 

  1. Εμπλουτίστε το χάρτη σας από τη σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού από την ιστοσελίδα: http://www.0-18.gr/downloads/entipo_simbasi_ex.pdf

 

4η ΟΜΑΔΑ

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Όνομα ομάδας:

Μέλη ομάδας:

 

Στόχοι:

 

Δραστηριότητες

  1. Η μετακίνηση των πληθυσμών γίνεται από τα αρχαία χρόνια. Γράψτε σε ένα χαρτόνι τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι αλλάζουν τόπο διαμονής.
  2. Ποιες είναι οι αιτίες που μετακινούνται οι άνθρωποι; Συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα γράφοντας τους λόγους που αναγκάζουν τους ανθρώπους να μετακινηθούν και τους λόγους για τους οποίους επιλέγουν να αλλάξουν χώρα διαμονής.

 

Επιλογή

Ανάγκη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Δείτε το βίντεο « Ειρήνη», η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo

 

Εστιάζουμε την προσοχή μας στα συναισθήματα της Ειρήνης. Πώς αισθάνεται; Ποια είναι τα βαθύτερα συναισθήματά της;

 

 

  1. Με τη βοήθεια του

 http://cartoon-story-maker.software.informer.com/download/  δημιουργούμε ένα comic με την ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα.

 

Επέκταση

 

Διαβάζουμε το μυθιστόρημα « Αντίο Συρία» του Στέφανου Γανωτή.

 

5η ΟΜΑΔΑ

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ –ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Όνομα ομάδας:

Μέλη:

Στόχοι:

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Πώς θα πραγματοποιήσουμε την έρευνα

Επιλέγουμε τα άτομα θα συμμετάσχουν στην έρευνά μας έτσι ώστε να ανήκουν σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες (νέοι, ενήλικες, μεσήλικες, ηλικιωμένοι), από τα δύο φύλα (άντρες και γυναίκες), εργαζόμενοι ή άνεργοι, Έλληνες ή αλλοδαποί.

Ρωτήστε αν επιθυμούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις σας, για την έρευνα, εξηγείστε ποιοι είστε και για ποιο σκοπό κάνετε την έρευνα, διαβεβαιώστε τους για την ανωνυμία των απαντήσεων και ότι τα αποτελέσματα δε θα δημοσιοποιηθούν.

1. Σε ποια ηλικιακή ομάδα ανήκετε;

2. Ψηφίσατε στις τελευταίες εκλογές;

Όχι

Ναι

Α

Β

 

 

 

3. Αν δεν ψηφίσατε στις τελευταίες εκλογές, σε ποια ηλικιακή ομάδα ανήκετε;

 

18-25

26-40

40-60

60 και πάνω

Άνδρας

 

 

 

 

Γυναίκα

 

 

 

 

 

4. Ποιος ήταν ο κύριος λόγος που δεν ψηφίσατε στις τελευταίες εκλογές;

Α. Σκέφτηκα ότι δεν θα υπήρχε επίδραση στο αποτέλεσμα

Β. Δεν υπήρχε κανένας/ καμιά που θα ήθελα να τον/την ψηφίσω

Γ. Δεν συμφωνούσα με καμιά πρόταση κανενός κόμματος

Δ. Δεν μπήκα στον κόπο

Ε.  Άλλος λόγος

Α

Β

Γ

Δ

Ε

 

 

 

 

 

 

5. Αν ψηφίσατε στις τελευταίες εκλογές, σε ποια ηλικιακή ομάδα ανήκετε;

 

18-25

26-40

40-60

60 και πάνω

Άνδρας

 

 

 

 

Γυναίκα

 

 

 

 

 

6. Για ποιον λόγο ψηφίσατε στις τελευταίες εκλογές;

Α. Αισθάνθηκα ότι ήταν δημοκρατικό μου καθήκον

Β. Ήθελα να ψηφίσω ένα πρόσωπο

Γ. Ήθελα να ψηφίσω ένα κόμμα

Δ. Δεν ήθελα να κερδίσει ένα συγκεκριμένο κόμμα/ πρόσωπο

Ε. Άλλος λόγος

Α

Β

Γ

Δ

Ε

 

 

 

 

 

 

Επεξεργασία δεδομένων

Περνάμε τα δεδομένα μας σε ένα αρχείο excel , με τη βοήθεια του/ της δασκάλου/λας μας  δημιουργούμε γραφήματα και παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα στην ολομέλεια της τάξης.

Ερωτήσεις